Відповіді на всі випадки життя прямо на цьому сайті

Як відрегулювати запалювання

Кроки

Частина 1 з 3: Принцип роботи системи запалювання

  • Adjust Timing Step 1 Version 2.jpg 1 З'ясуйте, чи потрібна вашому автомобілю регулювання запалювання. Більшість сучасних машин обладнано системами електронного управління запалюванням, не мають ніяких регулювань. Але для ефективної експлуатації старих автомобілів з чотиритактними двигунами потрібно періодична підстроювання випередження запалювання, що гарантує своєчасне іскроутворення.
    • Якщо під час роботи двигуна з'явилися ознаки несправностей системи запалювання (наприклад, стукіт пальців, детонація або занадто раннє/пізнє запалювання), то автомобіль необхідно відвезти до мотористів або виставити запалювання самостійно.
  • Adjust Timing Step 2 Version 2.jpg 2 Що таке робочий цикл двигуна. Під чотирма тактами роботи двигуна внутрішнього згоряння маються на увазі впускання, стиснення, робочий хід і випуск. Запалювання відбувається на кордоні тактів стиснення і робочого ходу — в цей момент свічка виробляє іскру, поджигающую паливну суміш. Енергія, вивільнена в результаті горіння, штовхає поршень, який, у свою чергу, обертає коленвал двигуна.[1]
    • Свічка повинна дати іскру в момент, коли поршень, рухаючись в процесі такту стиснення, майже досяг стану, званого «верхньою мертвою точкою» (ВМТ). Згодом момент спрацьовування свічки може трохи збитися, зменшивши час ефективної дії іскри. Проміжок між запалюванням суміші і досягненням ВМТ називається випередженням запалювання; його значення визначається за нумерованою шкалою, нанесеною на маховик двигуна.
  • Adjust Timing Step 3 Version 2.jpg 3 Розберіться в позначеннях кута випередження запалювання. Знайдіть на передній частині маховика шкалу позначок; її нумерація являє собою ряд цифр, спадання до нуля, а потім знову зростає. Як правило, заводські установки такі, що коли перший циліндр знаходиться в ВМТ, видно нульова відмітка. По мірі збільшення оборотів двигуна кут випередження запалювання змінюється; отриманий діапазон вимагає періодичної перевірки й регулювання за допомогою стробоскопа.
    • Цифри на шкалі зліва від нуля позначають рух поршня вниз, а праворуч — відповідно, вгору. Переміщення маховика вправо робить запалювання більш раннім, а вліво — більш пізнім.
  • Частина 2 з 3: Перевірка кута випередження запалювання

  • Adjust Timing Step 4 Version 2.jpg 1 Підключіть стробоскоп. Підключіть дроти живлення стробоскопа до клем акумулятора і прикріпіть датчик стробоскопа до високовольтного проводу свічки першого циліндра. Для отримання більш точних інструкцій по підключенню стробоскопа вивчіть керівництво по експлуатації приладу.
    • Стробоскоп короткими спалахами висвітлює шкалу на обертовому маховику, висвічуючи конкретну мітку, що відповідає куту випередження запалювання, при якому свічка дає іскру. У момент вироблення іскри датчик посилає сигнал у стробоскоп, який включається і висвітлює цифру, що з'явилася в даний конкретний момент часу.
  • Adjust Timing Step 5 Version 2.jpg 2 Попросіть помічника додати обертів. Для перевірки кута запалювання і спостереження за процесом вам знадобиться асистент, який би натиснув на педаль газу, поки ви будете розглядати шкалу при світлі стробоскопа. Ну і, звичайно ж, попередньо ви повинні надійно припаркувати свій автомобіль, а в процесі роботи — тримати руки подалі від рухомих частин двигуна.
  • Adjust Timing Step 6 Version 2.jpg 3 Направте світло стробоскопа прямо на маховик і знайдіть цифру. Незважаючи на те, що маховик обертається, спалахи стробоскопа повинні чітко висвітлити певну цифру. Це — значення кута випередження запалювання в градусах. Також запам'ятайте положення цієї цифри праворуч або ліворуч від нуля.
    • У процесі збільшення оборотів момент появи іскри повинен трохи змінитися. Це нормально, адже запалювання працює нелінійно, і з збільшенням швидкості значення кута випередження запалювання вводиться поправка.
    • Для визначення сумарного кута випередження необхідно розкрутити двигун хоча б до 3500 об/хв. Тільки в такому випадку ви досягнете того, що до початкового значення кута випередження запалювання додасться поправка.
  • Adjust Timing Step 7 Version 2.jpg 4 Не забудьте про вакуумний регулятор випередження запалювання, якщо він у вас встановлений. Під час роботи двигуна вакуумний регулятор вносить поправку до значення кута випередження запалювання, тому перед запуском двигуна його потрібно вимкнути. Для цього на заглушеній машині спочатку послабити болт кріплення корпусу трамблера, а потім на час перевірки і регулювання кута випередження запалювання зніміть з трубку вакуумного регулятора і заткніть її шматком матерії.
    • На малих обертах вакуумний регулятор вносить у кут випередження запалювання лише незначні поправки, тому що в таких умовах мембрана всередині регулятора пересувається на невелику відстань.
  • Adjust Timing Step 8 Version 2.jpg 5 При необхідності відрегулюйте кут випередження запалювання. Тепер, коли ви дізналися діючу величину кута випередження запалювання, як зрозуміти, чи потрібна регулювання? Кожній конкретній моделі автомобіля відповідає свій кут випередження запалювання; це залежить від типу двигуна, року випуску, трансмісії і багатьох інших параметрів. Щоб зрозуміти, чи потрібна додаткова регулювання кута випередження запалювання, з'ясуйте паспортне значення цього параметра для свого автомобіля і, порівнявши це число з отриманим значенням, при необхідності проведіть настройку.
    • Якщо ви не знаєте необхідного кута запалювання, то зверніться за допомогою до автомеханіку або працівникові автомагазину, щоб вони пошукали по своїм довідників значення цього параметра для вашого автомобіля.
  • Частина 3 з 3: Регулювання кута випередження запалювання

  • Adjust Timing Step 9 Version 2.jpg 1 Послабити болт кріплення корпусу розподільника запалювання (трамблера), щоб його можна було вільно обертати. Для регулювання кута випередження запалювання вам потрібно буде повертати трамблер в тому чи іншому напрямку в залежності від того, чи потрібно вам більш раннє або пізніше запалювання.
    • Якщо бігунок обертається за годинниковою стрілкою, то при повороті корпусу трамблера проти годинникової стрілки ви встановлюєте більш раннє запалювання, і навпаки. Можливо, перш ніж ви розберетеся, доведеться трохи повозитися; тут і знадобляться помічники: один буде газувати, інший — перевіряти мітку, а третій — крутити трамблер.
  • Adjust Timing Step 10 Version 2.jpg 2 Поки двигун працює на підвищених обертах, проведіть настройку. Щільно візьміться за корпус трамблера і почніть повільно обертати в одну або іншу сторону. Продовжуйте налаштування, поки мітка не виявиться в правильній позиції. Обертаючи трамблер і періодично перевіряючи положення мітки за допомогою стробоскопа, добийтеся необхідної настройки. Коли це станеться, зафіксуйте трамблер, затягнувши кріпильний гвинт.[2]
  • Adjust Timing Step 11 Version 2.jpg 3 Якщо настройка кута викликає труднощі, то встановіть трамблер «на око», положення 34°. .36°. Характеристики типового двигуна Шевроле «смол-блок» такі, що для максимальної продуктивності при 3500 об/хв запалювання повинно бути виставлено в зазначених межах; такий кут випередження запалювання забезпечує найбільш стабільну роботу двигуна.[3]
    • Після установки кута запалювання «на око» незайвим буде потім відпустити газ, дочекатися, поки встановляться обертів холостого ходу і ще раз перевірити кут випередження запалювання, щоб дізнатися, яка мітка оптимального кута запалювання на холостому ходу.
  • Adjust Timing Step 12 Version 2.jpg 4 Після успішного закінчення регулювання кута випередження запалювання затягніть кріпильний гвинт трамблера.
  • Поради

    • При проведенні будь-яких робіт з автомобілем завжди має сенс очищати зняті деталі і перед встановленням зворотного виробляти їх дефектовку.
    • Добре очистіть шкалу, нанесену на маховик, і для полегшення зчитування намітьте білим або жовтим маркером центральну мітку, що відповідає ВМТ.
    • Не забувайте, що ви працюєте під відкритим капотом свого автомобіля при включеному (або вимкненому) двигуні. Зробіть всі необхідні заходи безпеки, у тому числі надіньте захисні рукавички і закрите взуття, а також не надягайте просторий одяг, яка може бути затягнута рухомими частинами двигуна.

    Попередження

    • Внутрішні деталі трамблера знаходяться під високою напругою системи запалювання. У разі несправності трамблера або свічок спроба відрегулювати запалювання на працюючому двигуні може викликати дуже болючий удар струмом.
    • Перед проведенням робіт, пов'язаних із зняттям схильних до нагрівання частин двигуна, обов'язково зачекайте, поки двигун охолоне.

    Що вам знадобиться

    • Керівництво по експлуатації та ремонту автомобіля
    • Набір торцевих головок і ключ-тріскачка
    • Стробоскоп
    • Захисні окуляри
    • Захисні рукавички і закрите взуття
    • Мастило і засіб для знежирення поверхонь (опціонально)
    • Паперові рушники або тканинні ганчірки

    Джерела і посилання

  • ^ http://www.cdxetextbook.com/electrical/ignition/ignition/igntime.html
  • ^ http://www.ifixit.com/Guide/Ignition Timing Adjustment/11279
  • ^ http://autoxer.skiblack.com/nallm/disdata.jpg


  • Додати коментар
    Ваше ім'я:  
    Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера

    2+2*2=?