Відповіді на всі випадки життя прямо на цьому сайті

Як швидко зупинити машину

Кроки

Метод 1 з 2: Гальмування і зупинка машини з АБС

  • Brake and Stop a Car in the Shortest Distance Step 1 preview.jpg 1 Вичавіть педаль гальма твердо і плавно. Коли ви выжимаете педаль гальма в машині з АБС, то ви можете відчути, як педаль пульсує, іноді навіть дуже сильно. Не лякайтеся цього — така пульсація означає, що гальма працюють. Вичавлювати педаль гальма швидко, але не різко — це головне правило, максимально поліпшує гальмівну здатність автомобіля. Покришки повинні почервоніти від напруження. Важливо з самого початку прикладати на педаль максимальне зусилля, а не збільшувати його поступово.
    • Головне — швидко вичавити гальма до кінця, спираючись на ліву ногу, поставлену на упор для ноги.

    • У міру зниження швидкості автомобіля, гальма можна поступово і плавно відпускати, щоб зберігати максимальну ефективність гальмування.

  • Brake and Stop a Car in the Shortest Distance Step 2 preview.jpg 2 не Можна гальмувати і повертати одночасно. Легкий поворот під час гальмування допоможе вам уникнути зіткнення. Але, тим не менш, ніколи не повертайте різко кермо під час гальмування, так як ви можете втратити контроль над машиною. Часто люди різко вирулювати в бік, коли намагаються об'їхати тварину на дорозі, і в підсумку врізаються в дерево чи іншу машину. Але все-таки, в деяких випадках (наприклад, коли перед вами на дорогу вибігає дитина), потрібно пожертвувати машиною і, гальмуючи, різко піти в сторону. Радимо потренуватися гальмувати на безпечній майданчику, щоб краще зрозуміти, як веде себе автомобіль. Ось кілька способів, як можна загальмувати на повороті: [1]
    • Поворот і гальмування. Злегка натискаючи на педаль гальма, викручуйте кермо у бік повороту. Це призведе до того, що машина упреться на передні колеса, притиснувши їх до землі і збільшивши їх зчеплення. Це основна техніка гальмування в повороті, і так треба робити завжди.

    • Трейлбрейкинг. При цьому методі гальмування гальма плавно відпускається при вході в поворот. Він дозволяє краще й безпечніше контролювати машину, так як вона впирається на передні колеса, збільшуючи тим самим їх зчеплення.

    • Аварійна зупинка. Якщо виникла необхідність різко загальмувати, то не треба боятися робити це навіть у середині повороту. Якщо у вас встановлена АБС, то вичавлювати педаль до упору. Якщо АБС немає, то прикладайте помірну силу (70%) до педалі, трохи випрямляючи кермо.

  • Brake and Stop a Car in the Shortest Distance Step 3 preview.jpg 3 Не використовуйте коробку передач для різкого гальмування. Коробка передач призначена для розгону автомобіля, а не гальмування. Конструкція елементів шестерень в коробці передач, які отримують основну навантаження, не розрахована на гальмування. Коробка передач — не елемент системи гальмування. Інша справа — якщо ви керуєте вантажівкою. На них встановлені повітряні гальма і система гальмування двигуном, які абсолютно не потрібні легковим автомобілям. Однак гальмування двигуном може бути корисним для підтримки швидкості або уповільнення при довгих спусках по похилим дорогах.
    • Вироблене тепло поглинається двигуном, який ефективно охолоджується рідиною, радіатором і вентилятором. Це запобігає гальма від перегрівання, і в разі необхідності вони будуть максимально ефективними.
  • Brake and Stop a Car in the Shortest Distance Step 4 preview.jpg 4 Дивіться туди, куди ви хочете згорнути, а не на те, від чого ви уворачиваетесь. Дуже важко ухилитися від того, на що ви дивитеся, і багато людей часто фокусують зір на те, з чим вони намагаються уникнути зіткнення. Замість цього краще сконцентруйтеся на напрямку, в яке ви хочете повернути (тобто у бік від об'єкта зіткнення) і стежте за тим, як поводиться машина, заблоковані колеса і правильно ви выжимаете педаль гальма.
  • Метод 2 з 2: Гальмування і зупинка машини без АБС

  • Brake and Stop a Car in the Shortest Distance Step 5 preview.jpg 1 Вичавіть педаль гальма. Якщо на вашій машині немає АБС, то педаль треба вичавлювати не різко, а плавно і твердо, щоб якомога швидше зупинити автомобіль. Вичавлювати педаль майже до того моменту, коли машину почне заносити — так ви наблизитеся до максимального зчеплення шин. Якщо вичавити гальма занадто сильно, то колеса заблокуються, і ви втратите контроль над машиною. [2]
  • Brake and Stop a Car in the Shortest Distance Step 6 preview.jpg 2 Гальмування на межі блокування. Цим способом гальмування можна досягти мінімального гальмівного шляху. Щоб зловити правильний момент, слухайте звук покришок — має бути чутно тихий виття, що означає, що колеса ще не заблоковані і що ви все робите правильно. Якщо колеса блокуються, і ви втрачаєте управління, то ви дуже сильно вичавили гальма, тепер його треба відпустити і спробувати заново. [3]
  • Brake and Stop a Car in the Shortest Distance Step 7 preview.jpg 3 Не дивіться на об'єкт, з яким ви ризикуєте зіткнутися. Дивіться в бік від нього і намагайтеся відвести машину від лобового зіткнення. Якщо ви оцепенеете і будете дивитися тільки на об'єкт, з яким ви ось-ось зіткнетеся, то ви не зможете сконцентруватися на гальмуванні, що вимагає вашої уваги.
  • Brake and Stop a Car in the Shortest Distance Step 8 preview.jpg 4 Упріться лівою ногою в підлогу. Упираючись ногою в упор для ноги, ви зможете зафіксувати тіло на випадок зіткнення і допоможете собі більш точно натискати на педаль гальма. [4]
  • Brake and Stop a Car in the Shortest Distance Step 9 preview.jpg 5 Потренуйтеся робити гальмування на межі блокування. Щоб оволодіти цією технікою гальмування, потрібні час і практика. Провівши якийсь час, тренуючись на порожній паркування, ви збільшите свої шанси на успіх, якщо вам коли-небудь доведеться застосовувати це вміння. Також тренування вичавлювання гальма — легке і тверде вижимання — при повсякденному водінні, поліпшить навик гальмування, що знову ж таки може зберегти вам життя.
    • Щоб відслідковувати траєкторію гальмування, ви можете встановити позначку, біля якої потрібно починати гальмувати. В залежності від того, де зупиниться машина, ви побачите різницю між гальмуванням із заблокованими і незаблокованими колесами.

    • Додаткова тренування: навмисне блокування коліс. Знижуйте силу тиску на педаль гальма, поки вона не зніме блокування коліс, потім знову тисніть майже до блокування. Ця робота дуже важлива, так як момент блокування коліс може змінюватися.

    • Зверніть увагу, що, залежно від поверхні і швидкості, сила, яку треба докласти, щоб спрацювала блокування, буде змінюватися. Тому, по можливості, потрібно тренуватися гальмувати в суху, дощову і снігову погоду.

  • Поради

    • Не можна їздити на машині, у якої задні гальма сильніше передніх. Незважаючи на те, що найменший гальмівний шлях досягається, коли і задні і передні гальма спрацьовують одночасно, всі виробники автомобілів роблять упор на передні гальма. Це — найбезпечніше рішення. Якщо задні колеса блокуються раніше, то щось не так, і на цій машині їздити не можна. Її гальмівну систему повинен оглянути кваліфікований фахівець. Можливо, що проблема в гальмівних колодках: в передніх гальмах потрібно поставити більш «агресивну» колодку, або в задніх — менш «агресивну». Якщо задні колодки блокують колеса, то відпустіть трохи гальма, щоб зняти блокування. Гальмування з заблокованими задніми колесами, швидше за все, призведе до закручування машини.
    • Іноді необхідно прочищати гальма. Простіше всього це зробити, розігнавшись до 100-110 км/год (на безпечній дорозі) і швидко зупинившись (не блокуючи колеса).
    • Якщо сталася розбалансування задніх і передніх гальм, і у вас немає можливості перевірити, змінити чи прочистити їх, то ви можете гальмувати звичайним способом, якщо передні гальма сильніше задніх. Ви будете зупинятися повільніше, ніж при збалансованих гальмах, але це краще рішення в цій ситуації.
    • Тренуйтеся в безпечних місцях. Ваша безпека, безпека вашої машини і людей, які знаходяться поблизу, набагато важливіше всіх навичок, які, як вам здається, у вас є.
    • На поверхнях з поганим зчепленням (насипний гравій, сніг або лід) звуку від покришок чути не буде, що ускладнює знаходження правильної сили для гальмування на межі блокування. Тому на таких поверхнях краще гальмувати не сильно, щоб не втратити зчеплення зовсім (і зберегти контроль над машиною).
    • Щоб ще більше скоротити гальмівний шлях, спробуйте одночасно злегка пригальмовувати ручником. Не надто сильно — спочатку зовсім злегка, і поступово збільшуючи. Доведеться трохи потренуватися. Ручне гальмо дійсно допомагає.
    • При сильному гальмуванні слідкуйте за звуком від покришок — він допомагає визначити правильний момент для гальмування на межі блокування.
    • Якщо на машині розбалансовані задні і передні гальма задні працюють сильніше передніх або навпаки — перевірте колодки і диски та замініть їх при необхідності.
    • Якщо на машині розбалансовані гальма — з лівого боку гальма сильніше спрацьовують, ніж з правого, або навпаки — зчеплення з дорогою має бути достатнім, щоб коректувати напрямок машини.

    Попередження

    • Ніколи не порушуйте закон! Дотримуйтесь швидкісний режим, вивчіть правила дорожнього руху і завжди їх дотримуйтесь.
    • Той факт, що ви добре справляєтеся з гальмами машини, не дає вам права постійно різко зупинятися і не дотримуватися дистанції. Завжди стежте за дорогою, дотримуючись безпечної дистанції від пішоходів та інших машин.
    • Коли блокуються колеса, ви втрачаєте управління машиною. Як було сказано раніше, під час гальмування рулювати потрібно як можна менше, але втрата зчеплення з дорогою може призвести до того, що машина піде по непередбачуваною траєкторією. Обов'язково освойте додаткове тренування, описану вище.
    • Дотримуйтеся обережності. Слідкуйте за пасажирами та іншими машинами.
    • Не можна проводити тренувальні заїзди по міських вулицях! Краще це робити на вашій приватній території.
    • Не перемикайте автоматичну коробку на задній хід, намагаючись загальмувати машину. Є ймовірність, що двигун затихне і вимкнеться посилення керма і гальмування.
    • Різкі гальмування можуть стати причиною того, що гальмівні диски «вдаряють» в кермо. Зазвичай це відбувається, коли диски «розбиті», тобто деформуються. Причиною їх деформації є перегрів гальм, які залишають на диску залишки фрикційного матеріалу. Зазвичай вони перегріваються при різкому гальмуванні або при простої на світлофорі з вичавленими гальмами. Коли гальма вичавлені, колодки не остигають, а фрикційний матеріал прилипає до диска в місця притискання. При такому гальмуванні ці нерівності на диску стають відчутними.
    • З-за різкого гальмування покришки стираються об асфальт і навіть іноді прокручуються по ободу колеса. Це призводить до розбалансування шини, що може стати причиною нерівній їзди. Після подібних дій необхідно перевіряти балансування шин.
    • Часто і тривале гальмування на великій швидкості може стати причиною нагрівання гальмівної системи і зносу колодок. Це призводить до зниження ефективності гальмівної системи. Якщо при гальмуванні ви станете помічати, що гальмівний шлях збільшився або що педаль стала натискатися як губка, дайте час гальмах охолонути, перш ніж продовжити їзду.

    Джерела і посилання

  • ^ http://www.wired.com/wiredscience/2010/08/more-on-turning-and-braking/
  • ^ http://www.canadiandirect.com/Auto-Insurance/Safe-Driving/How-To-Stop-In-An-Emergency-Without-ABS/
  • ^ http://www.canadiandirect.com/Auto-Insurance/Safe-Driving/How-To-Stop-In-An-Emergency-Without-ABS/
  • ^ http://www.canadiandirect.com/Auto-Insurance/Safe-Driving/How-To-Stop-In-An-Emergency-Without-ABS/


  • Додати коментар
    Ваше ім'я:  
    Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера

    2+2*2=?