Відповіді на всі випадки життя прямо на цьому сайті

Як знайти граничний дохід

Кроки

Частина 1 з 3: Використання формули для обчислення граничного доходу

  • Calculate Marginal Revenue Step 1 Version 3.jpg 1 Знайдіть кількість реалізованої продукції. Для обчислення граничного доходу необхідно знайти значення (точні і оціночні) кількох величин. Для початку необхідно знайти кількість проданих товарів, а саме одного виду продукції в асортименті товарів компанії.
    • Розглянемо приклад. Якась компанія продає три види напоїв: виноградний, апельсиновий і яблучний. У 1 кварталі цього року компанія продала 100 банок виноградного соку, 200 апельсинового і 50 яблучного. Знайдіть граничний дохід для апельсинового напою.
    • Зверніть увагу, що для отримання точних значень потрібних вам величин (у даному випадку кількість проданого товару), вам необхідний доступ до фінансових документів чи іншої звітності компанії.
  • Calculate Marginal Revenue Step 2 Version 3.jpg 2 Знайдіть загальну виручку, отриману від продажу конкретного виду товару. Якщо ви знаєте ціну за одиницю проданого товару, то ви легко знайдете загальну виручку, помноживши кількість проданого товару на ціну за одиницю.
    • У нашому прикладі компанія продає апельсиновий напій по $2 за банку. Тому загальна виручка від продажу апельсинового напою: 200 х 2 = $400.
    • Точне значення загальної виручки можна знайти у звіті про прибутки та збитки.[1] В залежності від розміру компанії та кількості реалізованої продукції у звітності ви, швидше за все, знайдете значення виручки не для певного виду товару, а для категорії товарів.
  • Calculate Marginal Revenue Step 3.jpg 3 Визначте ціну за одиницю продукції, яку слід призначити, щоб продати додаткову одиницю продукції. У завданнях така інформація, як правило, дана. В реальному житті таку ціну довго і насилу намагаються визначити аналітики.
    • У нашому прикладі компанія знижує ціну за одну банку апельсинового напою з $2 до $1,95. За таку ціну компанія може продати додаткову одиницю апельсинового напою, в результаті чого загальна кількість проданого товару одно 201.
  • Calculate Marginal Revenue Step 4 Version 3.jpg 4 Знайдіть загальну виручку від продажу товарів за новою (імовірно нижчою) ціною. Для цього помножте кількість проданого товару на ціну за одиницю.
    • В нашому прикладі загальна виручка від продажу 201 банок апельсинового напою за $1,95 за банку дорівнює: 201 х 1,95 = $391,95.
  • Calculate Marginal Revenue Step 5.jpg 5 Розділіть зміна загальної виручки на зміну кількості реалізованої продукції, щоб знайти граничний дохід. У нашому прикладі зміна кількості реалізованої продукції: 201 – 200 = 1, тому тут для обчислення граничного доходу просто відніміть старе значення загальної виручки з нового значення.[2]
    • У нашому прикладі відніміть загальну виручку від продажу товару за $2 (за одиницю) від виручки від продажу товару за $1,95 (за одиницю): 391,95 - 400 = - $8,05.
    • Так як в нашому прикладі зміна кількості реалізованої продукції дорівнює 1, то тут ви не поділяєте зміна загальної виручки на зміну кількості реалізованої продукції. Тим не менш, в ситуації, коли зниження ціни призводить до продажу декількох (а не одного) одиниць продукції, ви повинні будете розділити зміна загальної виручки на зміну кількості реалізованої продукції.
  • Частина 2 з 3: Використання значення граничного доходу

  • Calculate Marginal Revenue Step 6.jpg 1 Ціни на продукцію повинні бути такими, щоб забезпечувати найбільшу виручку при ідеальному співвідношенні ціни і кількості проданої продукції. Якщо зміна ціни за одиницю продукції призводить до від'ємного значення граничного доходу, то компанія зазнає збитки, навіть якщо зниження ціни дозволяє продати додаткову кількість товарів. Компанія отримає додатковий прибуток, якщо підніме ціну і продасть менше продукції.
    • У нашому прикладі граничний дохід дорівнює -$8,05. Це означає, що при зниженні ціни і продажу додаткової одиниці продукції компанія несе збитки. Швидше за все, в реальному житті компанія відмовиться від планів по зниженню ціни.
  • Calculate Marginal Revenue Step 7.jpg 2 Порівняйте граничні витрати і граничний дохід для визначення рентабельності компанії. У компаній з ідеальним співвідношенням ціни і кількості проданої продукції граничний дохід дорівнює граничним витратам. Слідуючи цій логіці, чим більше різниця між загальними витратами і загальною виручкою, тим рентабельніше компанія.
    • Граничні витрати – це відношення зміни витрат на виробництво додаткової одиниці продукції до зміни кількості виробленої продукції.[3]
    • У нашому прикладі припустимо, що виробництво однієї банки напою обходиться в $0,25. Отже, на виробництво 200 банок напою витрачаються 0,25 х 200 = $50, а на виробництво 201 банки напою: 0,25 х 201 = $50,25. Таким чином, витрати на виробництво додаткової одиниці продукції дорівнюють $0,25. Як зазначалося вище, загальний дохід від продажу 200 банок склав $400, а від продажу 201 банки склав $391,95. Так як 400 - 50 = $350 більше, ніж 391,95 - 50,25 = $341,70, то вигідніше продати 200 банок по $2 за штуку.
  • Calculate Marginal Revenue Step 8.jpg 3 Компанії використовують значення граничного доходу для визначення кількості виробленої продукції та її ціни, при яких компанія отримає максимальну виручку. Будь-яка компанія прагне стільки продукції, скільки можна продати за найвигіднішою ціною; перевиробництво може призвести до витрат, які не окупляться.
  • Частина 3 з 3: Розуміння різних моделей ринку

  • Calculate Marginal Revenue Step 9.jpg 1 Граничний дохід при досконалої конкуренції. У наведених вище прикладах розглядалася спрощена модель ринку, коли на ньому присутня тільки одна компанія. У реальному житті все по-іншому. Компанія, що контролює весь ринок товару певного виду називається монополією.[4] Але в більшості випадків у будь-якій компанії є конкуренти, що впливає на її ціноутворення; в умовах досконалої конкуренції компанії намагаються призначати мінімальні ціни. В цьому випадку граничний дохід, як правило, не змінюється зі зміною кількості реалізованої продукції, так як ціну, яка мінімальна, знизити не можна.
    • У нашому прикладі припустимо, що розглянута компанія конкурує з сотнями інших компаній. У результаті ціна за банку напою знизилася до $0,50 (зниження ціни призведе до збитків, а підвищення – до зниження продажів і закриття компанії). У цьому випадку кількість проданих банок не залежить від ціни (так як вона постійна), тому граничний дохід буде завжди дорівнює $0,50.
  • Calculate Marginal Revenue Step 10.jpg 2 Граничний дохід при монополістичної конкуренції. У реальному житті невеликі конкуруючі фірми не відразу реагують на зміни цін, вони не володіють повною інформацією про своїх конкурентів, і вони не завжди встановлюють ціни для отримання максимального прибутку. Це модель ринку називається монополістичною конкуренцією; багато дрібні компанії конкурують один з одним, а так як вони не є абсолютними» конкурентами, їх граничний дохід може знижуватися при продажу додаткової одиниці продукції.
    • У нашому прикладі припустимо, що розглянута компанія працює в умовах монополістичної конкуренції. Якщо більшість напоїв продається за $1 (за банку), то розглянута компанія може продавати банку напою за $0,85. Припустимо, що конкуренти компанії не знають про зниження ціни або не можуть відреагувати на нього. Точно так само споживачі можуть не знати про напій за більш низькою ціною і продовжувати купувати напої за $1. В цьому випадку граничний дохід має тенденцію до зниження, тому що продажі лише частково обумовлені ціною (вони також обумовлені поведінкою споживачів і конкуруючих фірм).
  • Calculate Marginal Revenue Step 11.jpg 3 Граничний дохід при олігополії. Ринок не завжди контролюється безліччю невеликих компаній або однією великою компанією; ринок може контролюватися кількома великими фірмами, які конкурують один з одним. Ці фірми можуть діяти спільно (аналогічно монополії), щоб стабілізувати ринок у довгостроковій перспективі.[5] При олігополії граничний дохід, як правило, має тенденцію до зниження із збільшенням продажів. Однак у реальному житті при олігополії компанії неохоче знижують ціни, тому що це може призвести до цінових війн, які призведуть до зменшення прибутку всіх компаній.[6] Часто єдиною причиною зниження цін при олігополії є бажання витіснити з ринку нову або невелику компанію-конкурента (після цього ціни підвищуються). Таким чином, в тих випадках, коли компанії при олігополії погоджують і установлюють однакові ціни, рівні продажів не залежать від ціни, але залежать від реклами і інших маркетингових ходів.
    • У нашому прикладі припустимо, що розглянута компанія ділить ринок з двома іншими компаніями. Якщо три компанії узгоджують і призначають однакову ціну за банку напою, то граничний дохід залишиться незмінним незалежно від рівня цін, так як впливає на продажу, а не на ціни. Якщо четверта компанія входить на ринок і починає продавати банку напою за більш низькою ціною, ніж встановили три вищезгадані компанії, то вони знизять ціну за банку напою настільки, що нова компанія буде змушена піти з ринку (так як не зможе продавати продукцію за такими низькими цінами). В цьому випадку знижується граничний дохід не грає великої ролі, оскільки в довгостроковій перспективі це зробить розглядається компанію більш рентабельною.


  • Додати коментар
    Ваше ім'я:  
    Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера

    2+2*2=?