Відповіді на всі випадки життя прямо на цьому сайті

Як надати підтримку людині з функціональним аутизмом

Кроки

Частина 1 з 4: Як подолати поведінкові особливості

  • Support Someone with High Functioning Autism Step 1.jpg 1 Складіть розклад. Люди з функціональним аутизмом можуть відчувати труднощі, якщо їх звичайний розпорядок несподівано змінюється. З цієї причини вони часто дотримуються стабільного режиму дня, який дає їм відчуття стабільного життя. Якщо в цьому розпорядок дня щось змінюється, весь день може піти нанівець, оскільки зміни можуть викликати істерики, гнів і замішання в аутичної людини. Щоб уникнути цих проблем і допомогти близькій людині, ви можете:[1]:
    • Допомогти скласти розклад справ на день. Ви можете скласти його у вигляді таблиці і вказати, в який час запланована та чи інша діяльність.
    • Зробіть наочний календар (у вигляді списку або зображення) і повісьте де-небудь, щоб чоловік міг звірятися з ним протягом дня.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 2.jpg 2 Заздалегідь попередьте людини, що іноді порядок справ може трохи змінитися. Якщо заплановані серйозні зміни в звичайному розпорядку дня, попередьте близької людини заздалегідь. Такі речі, як візит до лікаря, можуть істотно змінити режим. Щоб ваш близька людина спокійніше сприйняв ці зміни, намагайтеся планувати справи спільно. Так людина буде знати, що саме має статися. [2]
    • Наприклад, вашій близькій людині потрібно відвідати стоматолога. Ви записали його на вівторок, і цей візит суттєво вдарити по звичайним розкладом справ. Запишіть цю подію в календар вашого родича і обговоріть це питання з ним заздалегідь. Звичайно, навряд чи людина буде щасливий такої зміни режиму, але, принаймні, у нього буде час підготуватися.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 3.jpg 3 Визначте, які зовнішні подразники викликають дискомфорт. У багатьох високофункціональних аутистів є труднощі з сенсорним сприйняттям, які можуть бути пов'язані з навичками самообслуговування. Наприклад, навіть колір або запах зубної пасти може бути неприємним для людини. Деякі аутисти ненавидять стригти волосся. Це може бути пов'язано як з підвищеною чутливістю, так і з небажанням будь-яких змін.
    • Якщо це має відношення до вашій близькій людині, поговоріть з ним про цих дратівливих чинників. Постарайтеся виявити, що саме викликає дискомфорт, або просто запитайте. Можливо, ви отримаєте пояснення або хоча б підказку. Встановіть, що створює проблему, і постарайтеся її якось обійти.
    • Наприклад, якщо людина відмовляється чистити зуби з-за того, що не любить свою зубну пасту, спробуйте піти удвох в магазин і запропонувати йому або їй вибрати нову пасту самостійно.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 4.jpg 4 Вам потрібно знати, як справлятися з істериками. Істерики - це звичайне явище у людей з функціональним аутизмом. В такі моменти здається, що людина повністю втратив над собою контроль. Він може штурханами, кричати, падати на землю і битися головою. Щоб впоратися з істериками, вам, в першу чергу, необхідно зрозуміти, що саме їх викликає. Звичайно, всі люди різні, але є типові причини, що викликають істерики. Це: [3]:
    • Надмірне роздратування.
    • Якщо людині одночасно дають занадто багато вербальних вказівок.
    • Надмірна втома з-за якогось зовнішнього подразника.
    • Зміна розпорядку дня.
    • Нездатність зрозуміти, що відбувається, або спілкуватися з оточуючими.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 5.jpg 5 Подбайте про безпеку людини під час істерики. Якщо у вашої близької людини істерика, ви повинні розуміти, що він або вона здатні контролювати себе. Найчастіше, все, що ви можете зробити - просто почекати поки істерика закінчиться сама собою. Якщо людина може пошкодити себе, вам необхідно втрутитися. Постарайтеся, щоб поруч з людиною не виявилося предметів, про які він може поранитися.
    • Поблизу не повинно бути предметів, якими людина може поранити себе або впустити їх на підлогу.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 6.jpg 6 Не кричіть на дитину під час істерики і не лайте його. Не варто кричати на людину під час істерики або критично висловлюватися про його поведінку. Від цього не буде ніякої користі, ви тільки погіршить ситуацію. Якщо ви дивитеся на людину, це теж може змусити його або її почувати себе ще гірше. Перешіптування і засудження можуть створити для людини стресову ситуацію.[4]
    • Якщо істерика трапилася в громадському місці, і навколишні зібралися навколо, ввічливо попросіть їх розійтися.
  • Частина 2 з 4: Ефективне спілкування

  • Support Someone with High Functioning Autism Step 7.jpg 1 Ви повинні знати, що високофункціональні аутисти відчувають певні проблеми у спілкуванні з людьми. Хоча цей аутизм описується як високофункціональний, люди з таким діагнозом часто випробовують деякі труднощі у спілкуванні. Головна трудність для високофункціональних аутистів пов'язана з розумінням мови тіла. Ваш близька людина може відчувати труднощі в розумінні жестів і поз інших людей, а також їм самим важко висловити свої емоції таким способом. [5]
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 8.jpg 2 Намагайтеся не ображатися, якщо тон або жести людини здадуться вам грубими. З-за труднощів у розумінні мови тіла осіб з функціональним аутизмом, швидше за все, не може правильно виразити свій внутрішній стан за допомогою міміки і жестів. Це справедливо і по відношенню до тону розмови. Тому необхідно пам'ятати про цих обставин і не приймати на свій рахунок, коли вам здаються образливим тон або жести на вашу адресу.[6]
    • Наприклад, ваш улюблений чоловік розмовляє з вами сухо і грубо, але насправді він може бути в прекрасному настрої.
  • 3 Майте на увазі, що ваш близька людина може не розуміти певний тон або вербальні вказівки. Якщо у вашої близької людини високофункціональний аутизм, не забувайте, що він не здатний сприймати інформацію так само, як звичайні люди. Аутисти часто не можуть розпізнавати сарказм, ідіоми або метафори. Крім того, якщо ви даєте такій людині усні інструкції, простежте, як він реагує на це.[7] Одні аутисти краще сприймають написані або ілюстровані інструкції, іншим може знадобитися більше часу, щоб обдумати почуте і відповісти.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 10.jpg 4 Постарайтеся створити спокійний простір для спілкування. Вашій близькій людині може бути непросто підтримувати розмову, перебуваючи в людному шумному місці. Якщо навколо багато людей, які розмовляють один з одним, ваш близька людина може відчувати стрес. Замість цього вибирайте для спілкування спокійні, малолюдні місця .
    • Наприклад, якщо ви спробуйте поговорити з аутистом в шумному супермаркеті, йому буде складно підтримувати розмову, хоча чути вас він буде добре.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 11.jpg 5 Розгляньте можливість відвідування людиною спеціального тренінгу, спрямованого на поліпшення навичок спілкування. Такий тренінг допоможе вашій близькій людині розробити стратегії взаємодії з іншими людьми. Цей тренінг навчає розуміти думки і почуття оточуючих. Такі тренінги добре працюють в якості групової терапії, але можливо і відвідування індивідуальних занять. Під час такої терапії ваш близька людина зможе розвинути свої навички спілкування, навчиться контролювати свої емоції, розробить стратегії вирішення проблем і навчиться знаходити друзів.[8]
  • Частина 3 з 4: Створіть вдома доброзичливу обстановку для дитини з аутизмом високофункціональним

  • Support Someone with High Functioning Autism Step 12.jpg 1 Вам потрібно навчити дитину заспокоюватися. Ймовірно, у вашої дитини час від часу будуть траплятися напади гніву, які можуть перейти в істерику. Необхідно вивчити його спеціальним методам, за допомогою яких дитина може намагатися контролювати власні емоції. Коли виникає такий стан, дитина може спробувати застосувати спеціальні заспокійливі вправи.[9] В якості вправ можна:
    • Освоїти глибоке дихання.
    • Почати рахувати вголос, щоб заспокоїтися.
    • Стискати в руках улюблену іграшку або іншу річ, поки не відчує себе краще.
    • Освоїти йогу, медитацію або вправи на гнучкість.
    • Зробити невелику перерву з музикою або співом.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 13.jpg 2 Вам знадобляться спеціальні сигнальні картки, щоб навчити дитину. Як показує досвід, такі картки чудово працюють, коли ви пояснюєте дитині, що таке емоції. Ви можете купити або зробити картки, на яких зображені обличчя, що виражають різні емоції. Ви будете показувати дитині такі картки і пояснювати, що саме відчуває людина, коли у нього такий вираз обличчя. Крім того, ви можете використовувати ці картки, щоб показати дитині, як саме проявляється та чи інша його емоція. З допомогою цієї методики ваша дитина навчиться краще розуміти, які саме емоції відбиваються на обличчях оточуючих. [10]
    • Коли ваша дитина навчиться зіставляти картинки з певними емоціями, починайте вчити його розуміти, які саме емоції люди відчувають в тих чи інших життєвих обставин. Розуміння того, як емоції виражаються на обличчі - це лише перший крок, повне розуміння емоцій включає в себе також розуміння , які ситуації змушують людину відчувати ті чи інші почуття.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 14.jpg 3 Навчіть вашу дитину міняти тему розмови. Не так вже рідко діти з функціональним аутизмом надмірно захоплюються якоюсь однією спеціальною темою (це явище носить назву персеврации). Вони будуть говорити про своєї улюбленої теми годинами, не змінюючи предмет розмови. Дуже важливо спробувати навчити дитину міняти тему розмови. Для цього:
    • Проведіть репетицію розмови на звичайні теми, які може вести ваша дитина.
    • В ігровій формі попрактикуйтесь розмовляти на різні теми.
    • Запропонуйте дитині вивчити кілька типових фраз, якими він зможе починати розмову на теми, цікаві іншим людям.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 15.jpg 4 Вчіться тверезо оцінювати ситуацію. Якщо ви бачите, що дитина починає втомлюватися, спробуйте змінити ситуацію, щоб дитина не відчувала дискомфорту. Вивчайте свою дитину і з'ясуйте, що саме викликає у нього дискомфорт.
    • Наприклад, обід у ресторані може здатися дитині справжнім хаосом. Іноді досить дати дитині відпочинок від цих факторів на кілька хвилин, щоб відновити контроль над ситуацією.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 16.jpg 5 Завжди заохочуйте дитину. Намагайтеся показати своє схвалення кожен раз, коли дитина веде себе відповідно ситуації. Позитивне підкріплення допоможе дитині зрозуміти, яка поведінка одобряемо в суспільстві, а якого треба уникати.
    • Заохочення може виражатися у вигляді добрих слів, обіймів, невеликих дрібничок або іграшки. Крім того, ви можете дозволити дитині довше дивитися телевізор або дати трохи кишенькових грошей.
  • Частина 4 з 4: Що таке аутизм високофункціональний

  • Support Someone with High Functioning Autism Step 17.jpg 1 Вам потрібно знати, що таке аутичний спектр. Аутизм - це група схожих захворювань, які відрізняються ступенем прояву. Оскільки аутизм - це порушення розвитку, у аутичних людей простежуються своєрідні особливості в сфері спілкування з оточуючими та взаємодії з суспільством. Однак, оскільки мова йде про спектрі, ми можемо говорити про різноманіття проявів цього стану. У деяких людей простежується низкофункциональный аутизм, в інших - високофункціональний. [11]
    • При высокофункциональном аутизм-це порушення розвитку проявляється у слабкому ступені, а здібності та інтелект високофункціональних аутистів часто вище, ніж у звичайних людей.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 18.jpg 2 Вивчіть сильні і слабкі сторони вашого близької людини. Дуже важливо відзначити симптоми аутизму, які є у людини. Коли ви зрозумієте, в якій області лежать проблеми, ви зможете працювати в цьому напрямку. Оцініть, які сильні сторони є у вашої близької людини, і з якими труднощами він стикається. Усі ці компоненти дуже важливі, коли ви вибираєте методи терапії і механізми вирішення проблем.
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 19.jpg 3 Ви повинні знати, що симптоми синдрому Аспергера і функціонального аутизму у чому схожі. Високофункціональний аутизм дуже схожий на синдром Аспергера. Фактично, відповідно до сучасного класифікатора психічних розладів DSM V, синдром Аспергера перестали виділяти як окремий діагноз, об'єднавши його, класичний аутизм і атиповий аутизм в єдиний діагноз - розлад аутичного спектру. [12] Це рішення досі викликає суперечки серед наукової спільноти та людей з аутизмом. Якщо ви спробуйте порівняти високофункціональний аутизм з синдромом Аспергера, головна відмінність стосується мовного розвитку. Діти з функціональним аутизмом виявляють затримку мовного розвитку, як і інші діти з аутизмом. Далі ці діагнози дуже схожі. [13]:
    • Затримка в розвитку моторних навичок.
    • Їм важко спілкуватися з оточуючими.
    • Їм важко сприймати абстрактні мовні поняття (наприклад, метафори або сарказм).
    • Надзвичайно зацікавлені певними явищами або інформацією, і цей інтерес часто стає майже нав'язливим.
    • Сильна реакція на різноманітні подразники (звуки, знаки, запахи і так далі).
  • Support Someone with High Functioning Autism Step 20.jpg 4 Ви повинні розуміти, що ваш близька людина хоче взаємодіяти з людьми, але може відчувати труднощі в цьому питанні. Дивлячись на ці симптоми, ви можете подумати, що вони дуже схожі на симптоми інших форм аутизму. Відмінності між людьми з функціональним аутизмом та іншими формами аутизму лежать саме в області взаємин з людьми. Люди з функціональним аутизмом дійсно хочуть спілкуватися з оточуючими. Проблема полягає в тому, що їм важко знайти підхід до оточуючих. Для таких людей є складність розпізнавати мову тіла і розуміти емоції. Саме тому так важливо зробити все, що від вас залежить, щоб допомогти близькій людині.
  • Поради

    • Відзначено, що нестача сну може підвищити ймовірність виникнення істерики. Переконайтеся, що ви або ваш близька людина відпочиваєте достатню кількість часу.
    • Не дивуйтеся, якщо в розпорядку дня виявляться деякі дивні повсякденні звички, наприклад, певна одяг на кожен день тижня.
    • До цих пір йдуть суперечки, як же правильно називати людину з таким діагнозом - "аутист", "аутична людина" , "людина з аутизмом" або "людина, що має аутизм". [14] У цій статті ми намагалися не надавати переваги якомусь з цих виразів. Запитайте свого близької людини, чому він віддає перевагу, і постарайтеся запам'ятати. У будь-якому випадку, навряд чи вам знадобитися називати людину як-то інакше, ніж просто по імені.

    Джерела і посилання

  • ^ http://www.psychology.org.au/publications/tip_sheets/autism/
  • ^ http://www.psychology.org.au/publications/tip_sheets/autism/
  • ^ http://www.care.com/special-needs-how-to-handle-the-4-most-challenging-autism-behaviors-p1017-q14202645.html
  • ^ http://www.autism-help.org/behavior-tantrums-aspergers.htm
  • ^ http://www.iidc.indiana.edu/?pageId=530
  • ^ http://depts.washington.edu/dbpeds/Screening Tools/DSM-5(ASD.Guidelines)Feb2013.pdf
  • ^ http://www.psychology.org.au/publications/tip_sheets/autism/
  • ^ http://www.davidsongifted.org/db/Articles_id_10570.aspx
  • ^ http://www.theautismprogram.org/wp-content/uploads/general-calming.pdf
  • ^ http://www.nationalautismresourcesblog.com/2011/05/16/all-about-emotions-flash-cards/
  • ^ http://www.webmd.com/brain/autism/autism-spectrum-disorders
  • ^ http://www.autism.com/news_dsmV
  • ^ http://www.webmd.com/brain/autism/high-functioning-autism
  • ^ http://autisticadvocacy.org/identity-first-language/


  • Додати коментар
    Ваше ім'я:  
    Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера

    2+2*2=?