Відповіді на всі випадки життя прямо на цьому сайті

Як правильно відрегулювати сидіння водія

Кроки

  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 1.jpg 1 Правильно одягніться. Одяг не повинен стискати водія і обмежувати його руху. Пальто може заважати правильному рульового управління, регулювання сидіння і використання ременя безпеки. Вибирайте легку і зручну одяг.
    • Взуття, а не тапочки! Взуття повинно щільно облягати ногу, і в ній повинно бути зручно натискати на педаль (не підходять черевики з товстої або брудною підошвою, а також туфлі на високому каблуці). Ідеальним варіантом будуть туфлі на тонкій, але міцній підошві.
    • Також водію рекомендується носити бриджі до колін, навіть якщо їх доведеться надіти зверху шорт або купальника.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 2.jpg 2 Займіть правильне положення у водійському кріслі. Сядьте рівно, так, щоб ваша спина і сідниці щільно притискалися до сидіння. Таке положення допоможе уникнути болів в спині, можливих спинних травм, а також забезпечить кращий огляд дороги.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 3.jpg 3 Відрегулюйте сидіння. Сидіння регулюється по відношенню до педалей. Натисніть педаль гальма правою ногою до упору і повністю вичавте зчеплення (в автомобілях з механічною коробкою передач) або педаль для відпочинку лівої ноги (якщо у вас коробка-автомат). Відрегулюйте сидіння таким чином, щоб при натисненні педалей до упору ваші коліна залишалися злегка зігнутими під кутом близько 120 градусів).
    • Щоб відрегулювати сидіння правильно, заведіть двигун і декілька разів натисніть на гальма, щоб створити тиск.
    • Якщо коліна випрямляються, ви сидите надто далеко. Якщо вони зігнуті під прямим кутом, ви сидіть занадто близько.
    • Повністю розігнуті ноги блокують діяльність коліна. В такому положенні ви не відчуваєте педаль, а також вам потрібно прикладати більше зусиль для натискання на педаль, так як зникає сила важеля, яким служить коліно. Крім того, в такому положенні збільшується ризик отримання важкої травми ніг. При зіткненні випрямлені ноги ламаються, а зігнуті складаються. Крім того, кістки ніг зашкодять таз і нижню частину хребта.
    • Якщо ж ноги зігнуті занадто сильно (тобто водій сидить дуже близько), під кутом близько 100 градусів, то тіло не підтримується як слід, і погіршується циркуляція крові. Крім того, в такому положенні збільшується ризик травми при зіткненні.
    • Стегна повинні бути розташовані так, щоб водій відчував себе комфортно. У малогабаритних автомобілях можна спертися лівим коліном об двері, а правим – про середню консоль.
    • П'яти повинні упиратися в підлогу, а натискати на педалі слід шкарпетками. Права п'ятка, зокрема, повинна упиратися в підлогу під педаллю гальма, але бути в змозі дотягнутися до педалі газу. Це означає, що натискати на педаль газу ви будете під кутом.
    • Коли ліва ступня не задіяна в натискання педалі зчеплення, вона повинна покоїтися на педалі для відпочинку лівої ноги (в машині з коробкою автомат вона спочиває на ній весь час). Так ви зможете легко відштовхуватися, щоб таз не з'їжджав з сидіння при гальмуванні, а під час екстреного гальмування у вас буде додаткова опора крім керма.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 4.jpg 4 Відрегулюйте нахил сидіння. Кут нахилу повинен бути ближче до прямого. Неможливо (та й необов'язково) домогтися ідеальної регулювання, але найбільш підходящим буде кут в 110-95 градусів.
    • Досягти ідеального положення сидіння неможливо, так як при прямому куті створюється навантаження на поперек, голова буде знаходитися дуже високо. Крім того, сам кермо теж регулюється. Ви можете відхилити сидіння назад, на кілька градусів від прямого кута, а потім відрегулювати кермо так, щоб він був паралельний спині.
    • Після того, як ви відрегулювали кут нахилу сидіння і кермо, перевірте правильність регулювання наступним чином: покладіть зап'ястя руки на верхню частину керма. У правильному положенні ви повинні бути здатні загнути долоню за кермо, не відриваючи при цьому лопаток від сидіння. Рука повинна бути розігнути, але, в той же час, не дуже витягнутою.
      • Якщо ви не дістаєте до верхньої частини керма зап'ястям, а тільки нижньою частиною долоні або вам доводиться відривати лопатки від сидіння, значить, ви сидите надто далеко. У такому положенні потрібно буде тягнутися вперед, коли ви тримаєте кермо.
      • Якщо ви торкаєтеся керма передпліччям або зап'ястям при зігнутій руці, ви сидіть занадто близько до керма.
      • У машинах з горизонтальним кермом (в основному, у вантажівках), неможливо перевірити правильність положення вищеописаним чином. У цьому випадку просто візьміться рукою за дальню частину керма так, щоб лікоть не був повністю разогнут, а лопатка не відривалася від сидіння.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 5.jpg 5 Відрегулюйте кермо по висоті. Кермо повинен бути відрегульований паралельно спинці сидіння, і так, щоб він не заважав ясному огляду панелі приладів. Ідеальне положення повинно дозволяти правильно триматися за кермо (відповідно цифрами 9 і 3 на циферблаті годинника), так, щоб долоні знаходилися трохи нижче плечей.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 6.jpg 6 Відрегулюйте відстань до керма. Якщо кермо регулюється по довжині, встановіть таку відстань, щоб лікті були зігнуті під кутом 120 градусів. Між центром керма і грудьми повинен бути мінімальний зазор в 30 см (але не більше 45 см).
  • 7 Відрегулюйте сидіння по висоті. Встановіть таку висоту сидіння, щоб мати хороший огляд дороги і бачити панель приладів, не нагинаючись при цьому. Крім того, висота повинна бути правильною по відношенню до керма і педалей. У більшості автомобілів зазор між головою і дахом повинен становити ширину долоні (п'ять пальців).
    • В кабріолетах і машинах з високим дахом відрегулюйте висоту сидіння таким чином, щоб ваші очі знаходилися шлях навіть приблизно) навпроти центру лобового скла, так, щоб опущений козирок не заважав огляду дороги.
    • Відрегулювати сидіння, знову перевірте положення ступень і ніг, щоб воно відповідало рекомендаціями, наведеними вище.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 8.jpg 8 Відрегулюйте підголівник. Підголовник повинен знаходитися на рівні очей і, що ще важливіше, як можна ближче до голови (2-3 см). Якщо він знаходиться далі 7 см, це збільшує ризик травми від раптового різкого руху голови. Враховуйте, що при водінні голова повинна бути трохи нахилена вперед. Якщо підголовник висувається недостатньо високо, ви можете компенсувати це за рахунок збільшення його нахилу.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 9.jpg 9 Якщо необхідно, використовуйте додаткові функції регулювання.
    • Опора для попереку. Тиск повинен розподілятися на всю довжину спини. Водії, які мають проблеми з попереком, можуть скористатися скрученими в рулон рушниками.
    • Бічні виступи-підтримки на подушках сидіння. Вони повинні забезпечувати максимальну підтримку тазу, не обмежуючи при цьому можливість повністю натискати на педалі.
    • Передня підтримка на підставі сидіння. Вона повинна забезпечувати щільний контакт стегон з сидінням. Занадто висока підтримка створить зайвий тиск під колінами і буде заважати екстреного гальмування.
    • Регулювання педалей. Повинна забезпечити правильний контакт ступень з педалями без шкоди комфорту. П'ята правої ноги повинна твердо упиратися в підлогу під педаллю гальма, а ступня повинна лежати на педалі гальма з легким відхиленням право. Не відриваючи п'яти від підлоги, натисніть на педаль газу – ваше коліно повинно бути зігнуто під кутом приблизно в 100 градусів.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 10.jpg 10 Правильно тримаєтеся за кермо. Ваші руки повинні бути розташовані на кермі відповідно цифрами 9 і на 3 години. Таке становище збільшує дію важеля на кермо. Ваші руки повинні повністю охоплювати кермо.
    • Потримайте кермо не одними тільки долонями і великими пальцями, але всіма пальцями рук. Не стискайте кермо міцно, але і не розслабляйтеся, так ви не втратите контроль над управлінням і, в той же час, не будете швидко втомлюватися.
    • Тримаєтеся за кермо обома руками. При управлінні однією рукою напружуються м'язи плеча, що призводить до викривлення хребта, особливо в тому випадку, якщо ви тримаєтеся за верхню частину керма.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 11.jpg 11 Правильно пристібайтеся ременем безпеки. Натягніть поясний ремінь через талію якомога щільніше. Ремінь повинен щільно притискатися до тазових кісток, але не до живота.
    • Плечовий ремінь має регулюватися по висоті. Зафіксуйте його вище плеча, над акромионом (посередині плеча, між рукою і шиєю).
    • Якщо ремінь натягнутий над ключицею, безпосередньо біля шиї, це може призвести до перелому ключиці або порізу шиї.
    • Якщо ж ремінь знаходиться дуже низько, на самому плечі або під пахвою, то в такому випадку він буде недостатньо надійно підтримувати тіло і може залишити серйозні порізи на руці у разі ДТП.
    • Всі пасажири повинні бути пристебнуті, а маленькі діти надійно сидіти в дитячих сидіннях. Існують спеціальні страхувальні ремені для тварин. Також важливо подбати про таких зручностях для пасажирів:
      • Регулювання підголівнику
      • Регулювання вікна
      • Правильне розташування по відношенню до подушок безпеки. Не можна розташовувати ноги над подушками безпеки для пасажирів, а руки – навпроти шторок безпеки або бічних подушок безпеки і т. д.
      • Зручне відстань від панелі приладів.
      • Правильне розташування сидіння і кут нахилу. Спина пасажира повинна повністю спиратися на спинку сидіння. Пасажир не повинен лежати, щоб, в разі зіткнення, не «пірнути» під ремінь безпеки.
      • Застереження: спати під час їзди небезпечно для пасажирів. Пасажир, що сидить на передньому сидінні, повинен пильнувати, щоб допомагати водієві стежити за дорогою. Це ж потрібно і для того, щоб уникнути гострих черевних травм при зіткненні, ступінь тяжкості яких посилюється, якщо пасажир спить.
    • Сидіння в машині відрізняються за ступенем безпеки. Найбільш безпечним вважається центральне заднє сидіння, друге місце займає сидіння, що знаходиться за переднім пасажиром, за яким йде місце, що знаходиться за водієм, потім — місце переднього пасажира. Найнебезпечнішим є місце водія. В мінівенах перші три місця займають сидіння останнього ряду.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 12.jpg 12 Перевірте огляд. Щоб мати найкращий огляд, ваші очі повинні бути розташовані навпроти центру лобового скла або трохи вище. Очі повинні бути розслаблені, а не напружено зосередженими, і дивитися вперед, а не вниз. Так ви будете бачити дорогу далеко вперед і одночасно помічати периферійним зором те, що відбувається поблизу.
    • Відрегулюйте дзеркала так, щоб можна було побачити те, що відбувається збоку і ззаду (див. посилання нижче), швидко кинувши погляд у дзеркало або злегка повернувши голову. У деяких автомобілях потрібно трохи нахилитися вперед або в сторону, щоб отримати достатній огляд під час руху.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 13.jpg 13 Кладіть речі в автомобілі як можна нижче, краще всього — на підлогу або на переднє пасажирське сидіння. Не кладіть предмети біля водійського сидіння, так як вони можуть впасти під педалі.
    • Все, що не входить в комплектацію автомобіля, небажано: опукле дзеркало, розташоване на центральному дзеркалі заднього виду, чохол на кермо, різні предмети, підвішені на дзеркало заднього виду — всі ці речі не тільки зайві, але і збільшують небезпеку.
    • Не відкривайте вікна наполовину. Вони повинні бути або повністю відкриті або закриті. Інакше, можна отримати серйозну травму голови при ударі. Одне з передніх вікон має бути завжди відкритим для надходження свіжого повітря.
    • Відкриті вікна збільшують опір, і, відповідно, витрата палива при великих швидкостях, а також впливають на стабільність машини на дорозі. Тому краще всього злегка відкрити одне-два вікна, не більше.
    • На пересіченій місцевості вікна повинні бути повністю закриті або повністю відкриті, щоб уникнути розгойдування віконних втулок.
    • Вікна, фари та габаритні вогні повинні бути чистими.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 14.jpg 14 Налаштуйте дзеркала заднього виду так, щоб мінімізувати накладення і збільшити оглядовість.
    • Хоча дзеркало заднього виду може допомогти стежити за пасажирами на задніх сидіннях, все ж краще, щоб за внутрішньою обстановкою стежив пасажир, що сидить попереду, а водієві краще зосередитися на дорозі. Не налаштовуйте внутрішнє дзеркало заднього виду на огляд задніх сидінь і не встановлюйте ширококутних опуклих дзеркал.
    • Крім того, не саджайте дитину на переднє сидіння, незважаючи на наявність дитячих сидінь і подушок безпеки.
  • Adjust Seating to the Proper Position While Driving Step 15.jpg 15 Використовуйте кондиціонер, щоб вікна не запітніли, а також щоб забезпечити комфортні умови водіння. Взимку краще користуватися піччю, ніж сидіти в теплому одязі, яка заважає водінню і дії ременя безпеки. Завжди тримайте одне вікно відкритим: влітку – для надходження кисню, а взимку – для свіжого прохолодного повітря.
    • Періодично (на невеликій швидкості) можна включати кондиціонер, причому навіть взимку, а піч – влітку, щоб перевірити справність їх роботи.
    • Кондиціонер дуже ефективний, так як при його роботі циркулює велика кількість повітря. Але, крім цього, вам потрібне свіже повітря, який повинен надходити з вікна. Якщо лобове скло запітніло, відкрийте вікно і увімкніть кондиціонер.
    • Використовуючи кондиціонер, ви також можете позбутися від неприємних запахів. За кілька хвилин до того, як заглушити двигун, закрийте отвори кондиціонера, не вимикаючи при цьому сам кондиціонер. Таким чином прочистятся повітряні канали кондиціонера. Подібним чином в спекотний літній день, перед тим як сісти в автомобіль, увімкніть піч на повну потужність, відкривши всі двері, щоб освіжити салон.
    • Вмикайте піч, коли двигун починає перегріватися. Уникайте зупинок на швидкісних дорогах. Краще доїхати до найближчого безпечного місця для зупинки, нехай навіть ціною збитку автомобілю (наприклад, перегріву двигуна). Включивши піч, можна розсіяти тепло від двигуна і уникнути його перегріву.
  • Поради

    • До правильного положення звикнути вийде не відразу, але, трохи зазнавши перший час, ви поліпшите контроль, безпека і комфорт. Ви зможете здійснювати тривалі поїздки, не втомлюючись і не страждаючи від болю, викликаних неправильним положенням. Ваш контроль над дорогою збільшиться, а в разі зіткнення ви отримаєте менше пошкоджень.
    • Правильне положення дорожніх автомобілів схоже на положення пілотів гоночних автомобілів, але з тим лише відмінністю, що останні сидять трохи нижче, ближче і більш вертикально, а також використовують спеціальні сидіння і ремені безпеки. Втім, сидіння і ремені безпеки в сучасних автомобілях (починаючи з кінця дев'яностих) вийшли на новий рівень і чудово забезпечують комфорт і безпеку при тривалій і швидкій їзді.
      • Положення водія відрізняється тільки в одномісних гоночних автомобілях (карти, Формула-1), в силу їх особливої конструкції. Однак вони теж ніколи не випрямляють ноги повністю, так як це завадило б управління і збільшило б ризик отримання травми при аварії. Гонщики NASCAR також сидять в особливому становищі, набагато ближче, ніж звичайні водії.
    • Тримаючись за кермо, не загинайте великі пальці всередину, інакше, у разі зіткнення, якщо передні колеса повертаються, кермо також повернеться, і ваші пальці можуть бути зламані.
    • Ще однією перевагою правильного положення водія є збільшення простору для сидячого за ним пасажира. Ви несподівано виявите, що ваша машина стала більш вмісткі ніж.

    Попередження

    • Багато водіїв сидять занадто далеко від керма. Це призводить до наступного:
      • Скорочення швидкості реакції. Якщо водій сидить далі, ніж потрібно, його огляд обмежується, а те, що відбувається на дорозі, здається далі, ніж є насправді. Такий обман зору впливає на сприйняття. При виникненні небезпеки, водієві доведеться нахилятися вперед, що збільшує час реакції. Багато дорожні пригоди трапляються з-за запізнілої реакції водія.
      • Комфорт. Напівлежаче положення буде комфортним тільки в тому випадку, якщо ви їсте по ідеальному автобану. На звичайних дорогах, вам постійно потрібно буде нахилятися вперед, прикладаючи непотрібні зусилля і не маючи при цьому спинки, щоб спертися.
      • Огляд. Якщо водій сидить занадто далеко, чи близько, це заважає правильному огляду дороги. Це позначається на плавності їзди на швидкості реакції і т. д.
      • Деякі, щоб уникнути удару подушки безпеки, сідають занадто далеко, і тримаються за нижню частину керма. Але, насправді, ризик травми від спрацьовування подушки безпеки є тільки в тому випадку, якщо ви сидіть занадто близько, і тримаєтеся за кермо занадто високо (відповідно цифрами 11 і 1 на годиннику). Крім того, сидячи в неправильному положенні, ви піддаєте небезпеці не тільки себе, але і пасажирів. У будь-якому разі правильне положення скоротить ризик травми.
    • Якщо ви сидіть занадто близько, скорочується огляд, стає важче керувати кермом, і збільшується ризик отримання травми від удару об кермо, або спрацьовування подушки безпеки.
    • Найбільш небезпечно відкидатися назад. Це спричиняє зменшення огляду, небезпечне збільшення часу реакції та високий рівень ризику аварії. При зіткненні в такому положенні, подушки і ремені безпеки, спинка сидіння, підголовник будуть вкрай неефективними, і водій може отримати важкі травми ніг, рук, плечей, тазу, спини, нутрощів і шиї.


    Додати коментар
    Ваше ім'я:  
    Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера

    2+2*2=?