Відповіді на всі випадки життя прямо на цьому сайті

Як плавати на човні

Кроки

Частина 1 із 5: Базові знання про мореплавстві

  • SailboatNomenclature.gif 1 Знайте різні частини судна. Важливо знати частині корабля з міркувань безпеки і найбільш ефективного управління нею. Якщо ви не знаєте, що робити, коли хтось раптом кричить «готуйся до маневру» або «бережись гіка!», ви можете потрапити в халепу.[1]
    • Блок: Морський термін, еквівалент шківа.
    • Гик: горизонтальна балка, до якої кріпиться низ косого вітрила; виходить на корму. Цього вам і слід берегтися при зміні курсу. Вдаривши, може посадити непогану шишку на голову.
    • Ніс: Так називають передню частину корабля.
    • Шверт: Це пластина (зазвичай з скловолокна), що кріпиться до кілю в конструкції деяких кораблів і служить для балансування судна під вітрилом.
    • Качка: На них кріпляться мотузки, щоб вони трималися на місці.
    • Фал: снасть, що служить для підйому і спуску вітрил.
    • Корпус: Тіло корабля, що включає в себе все нижче палуби.
    • Клівер: парус на носі корабля. Клівер допомагає кораблю рухатися вперед.
    • Генуя: фок, більший за розміром, ніж клівер.
    • Кіль: кіль запобігає мотание корабля з боку в бік («дрейфу») за напрямом вітру і стабілізує судно.
    • Леєр: Леєри і мотузки. Вони всюди на кораблі. Є тільки одна «мотузка» на судні, та, яка йде по низу грота.
    • Грот:Головний парус на кораблі. Парус, прикріплений до задньої частини щогли.
    • Щогла: Щогла — величезний вертикальний стовп, на якому тримаються вітрила. На деяких кораблях буває більше однієї.
    • Носовий фалінь: розташований на носі маленьких човнів. Використовується для того, щоб кріпити човен до доку або до іншої човні.
    • Кермо: Кермом керують судном. Він рухливий, так, що коли ви повертаєте його колесо або важіль, кермо направляє судно на потрібний вам курс.
    • Шкот: Снасть, що допомагає управляти вітрилами.
    • Спінакер: Зазвичай, яскраво розфарбований парус, використовуваний при плаваньи на вітер або перпендикулярно вітру.
    • Штаги і ванти: Троси, які тримають щоглу у вертикальному положенні навіть у сильний вітер.
    • Штевень: Термін, що позначає задню частину судна.
    • Румпель: Важіль, прикріплений до керма. Використовується для контролю керма.
    • Транець: Так ми називаємо дупу корабля. Це задня частина корабля, перпендикулярна центрлинии.
    • Колесо: Колесо — частина керма.
    • Воріт: Вороти допомагають керувати леером. Коли леєри накручене на воріт, моряк може повернути воріт, що робить підведення лееров легше.
  • 19993 2.jpg 2 Знайте різні види суден. В основному, якщо ви початківець мореплавець, ви швидше за все не будете керувати своєю власною шхуною. Ви, можливо, будете працювати з кэтботами, тендерами або шлюпами.
    • Шлюп: Шлюпи — найпоширеніший вид суден (коли ви думаєте про шлюпці, то ви майже праві). Одна щогла, оснащений кливером попереду і фоком. Можуть різнитися за розмірами; ідеальні для плавання за вітром.
    • Кэтбот: На кэтботах щогла встановлюється ближче до носа. Однопарусное судно. Малі, легко керовані одним-двома людьми.
    • Тендер: На тендері встановлена одна щогла з двома вітрилами на носі і фоком. Ці судна призначені для малих екіпажів або груп людей. Управляється досить легко.
    • Ялик: ялики схожі з кечами, з тим розходженням, що бізань щогла на них розташована ближче до керма. Причина, по якій бізань щогла на яликах розташована таким чином укладена в підтримці балансу, а не в швидкому ході судна.
    • Шхуна: Шхуни — величезні кораблі з двома і більше щоглами. Щогла на задній частині судна або вище, або дорівнює за розміром щоглі на носовій частині корабля. Шхуни використовувалися для комерційної риболовлі, транспортування вантажів та в якості військових кораблів.
  • 19993 3.jpg 3 Знайте поширені терміни, що використовуються на кораблі. Крім тих, які позначають різні частини корабля, є і терміни, що використовуються моряками тільки в морі (або на вихід в море). Вся штука в тому, щоб запам'ятати лівий борт і правий борт в тому, що правий — праворуч, а лівий — ліворуч. [2]
    • Лівий борт: Коли ви стоїте обличчям до носа (передній частині корабля), ліворуч — лівий борт.
    • Правий борт: По праву руку, якщо стояти обличчям до носа.
    • Наветренный: Як і говорить назва, це напрям вітру.
    • Підвітряний бік: Рух проти вітру.
    • Лавіровка: Лавіровка — поворот носа корабля через вітер так, що вітер переключається з одного борту корабля на інший. Ось у цей момент вам і треба пам'ятати про гик, так як він поверне з одного боку судна на іншу, коли ви лавіруєте (вам не захочеться бути на його шляху).
    • Фордевінд: Дія, зворотне лавіровке, що значить, коли ви повертаєте корму корабля через вітер, перемикаючи його з одного борту на інший. При сильному вітрі, це більш небезпечний маневр, ніж лавіровка, тому що вам потрібно повернути судно від вітру. Слід повчитися обережності з гиком під час виконання цього маневру, так як велика ймовірність серйозної травми, коли він ходить по кормі.
    • Приведення: Поворот судна на вітер, при цьому вітрила починаю плескати і корабель втрачає хід.
  • 19993 4.jpg 4 Розумійте навігаційні буї. Важливо бачити і розуміти їх значення — вони дадуть вам знати, де вода безпечніше. У Північній Америці, на шляху до берега, «червоні» буї найчастіше залишають по лівому борту, а «зелені» - по правому. Для більшості решти світу, це черговий обхідний шлях.
  • Частина 2 із 5: Підготовка судна

  • 19993 5.jpg 1 Проведіть детальну візуальну перевірку. Огляньте весь такелаж — троси та мотузки, які підтримують щоглу — включаючи «троянду» і дротяні чеки, що кріплять такелаж до корпусу. На деяких кораблях виривало щоглу тільки тому, що 15-центовая чека відсутня!
    • Перевірте леєри, піднімають і контролюючі вітрила (фали і шкоты з особливою ретельністю). Переконайтеся, що вони роздільні, не накручені один на одного або на що-небудь ще, а ще в тому, що на КОЖНОМУ є вузол-вісімка та інші гальмують петлі на вільному кінці, щоб вони не могли пройти через щоглу або шків.
    • Витягніть всі леєри з їх качок і воротов. Ніщо не повинно зв'язувати леєр; всі вони повинні бути вільні, усвідомте це.
    • Якщо у вас є топенант — маленький леєр, що підтримує задню частину гіка і тримає його в стороні, коли вітрило не використовується — відпустіть його, поки гик не повисне вільно, потім перев'яжіть або перешкивуйте його. Слідкуйте за гиком; в цей момент він просто вільно бовтається; хворобливий «хлоп» прозвучить при ударі його вам або кому-то з вашої команди. Гик повернеться в початкове положення, коли ви піднімете фок.
    • Якщо все пройшло гладко, переконайтеся, що румпель добре закріплений на кермі і легко їм управляє. Тепер судно готове до підняття вітрила!
  • 19993 6.jpg 2 Визначте напрям вітру. Якщо на вашому судні немає чогось на зразок детектора напрямку вітру («флюгера») на щоглі, прив'яжіть до вант кілька 20см шматків старої касетної плівки (відео - або аудіокасет) або промасленим пряжі. Це покаже вам, у якому напрямку дме вітер. Деякі моряки знаходять плівку надто чутливою для цих цілей. Якщо і ви так вважаєте, то спробуйте плівку з відеокасет або промаслений пряжу.
    • Помістіть їх на висоті близько 120 см від борту, з кожної сторони.
    • Для ефективного плавання, вам знадобиться знати напрямок вітру.
  • 3 Направте судно за вітром. Ідея в тому, щоб при мінімальному опорі вітру поставити прямий вітрило. В такому положенні, вітрило не буде битися про ванти, а також з інших деталей. Це не завжди легко. Судно не повернеться, якщо воно не рухається. Зробіть все, на що здатні, але будьте готові до роботи над навичками!
    • Якщо на вашому судні встановлено мотор, то використовуйте його, щоб направити його за вітром, поки будете встановлювати парус.
    • Ось порада: якщо вода у вашому доці не глибока або там немає пірса, то в ручну відштовхніть судно від дока, киньте якір в пісок і воно саме попрямує за вітром!
  • Частина 3 із 5: Підйом вітрил

  • Подъем фока на судне, поставленном по ветру. 1 Закріпіть вітрила. Закріпіть нижню передню частину (галс) фока і клівер до їх скоб на гиці і носі судна.
    • Ви знайдете маленький порожній (грота-шкот), що кріпить задню частину фока (гитов) до гіку і його качці. Затягніть його на вашу силу. Це натяг буде тримати парус.
    • Підніміть фок, відтягуючи його вниз фал до упору. Він буде бовтатися (наводитися), як скажений, але це нормально для короткого періоду часу. (Зайве приведення значно знизить життєздатність і термін служби вітрила).
    • Провідна частина вітрила (передня шкаторина) повинна бути досить натягнута, щоб виключити складки, але не настільки жура, щоб створити вертикальні смуги на вітрилі.
    • Поблизу фала буде качка, в тому місці, де він спускається з верхньої точки щогли. Закріпіть фал на качці. З допомогою фала клівер, підніміть передній парус (клівер, генуа або просто, фронтальний парус), отвяжите фал. Обидва вітрила тепер будуть вільно полоскаться. Фок завжди піднімаю в першу чергу, потім клівер, так як легше направити судно за вітром з допомогою фока.
  • 2 Поправте курс і прямуйте з попутним вітром. Човни не можуть йти прямо за вітром. Як буде показано нижче, червона частина діаграми показує «недвижную» зону під вітрилом. Для того, щоб йти за вітром, човен має йти під кутом 45-50 градусів до вітру і змінювати напрямок лавировкой (або зигзагами). Points_of_sail_763.gif
    • Поверніть човен право керма або ліво руля так, щоб вона була майже перпендикулярно вітру. Це також називається галсом.
    • Натягніть головний шкот, поки вітрило не буде близько 45 градусів від корми. Це буде безпечним місцем для фока, поки ви вибираєте клівер.
    • Ви почнете рух і станете відхилятися від вітру (кренитися). Крен більше 20 градусів зазвичай показує, що сила вітру занадто велика. Негайно відпускайте головний шкот (розрив головного), це зменшить крен і ви повернетеся на більш зручний кут ходу 10-15 градусів.
  • 19993 10.jpg 3 Виберіть шкоты клівер. Хоч фок і піднімається першим, першим вибирають клівер. Є два шкота переднього вітрила, з кожного борту. Потягніть шкот з боку, зворотної напрямку вітру (з підвітряного боку). Це активний шкот, в той час як інший називають ледачим.
    • Клівер прийме криву форму або форму кишені; вибирайте парус, поки передній край не перестане наводитися. Тримайте руки на кермі і дотримуйтеся курсу!
  • 19993 11.jpg 4 Виберіть фок. Відпустіть головний шкот, поки передній край не почне наводитися, потім потягніть назад, поки приведення не припиниться.
    • Якщо ви чи вітер не змінить напрямок, то це буде потрібним місцем для встановлення вітрил. Якщо щось змінюється, то вам потрібно поправляти їх відповідно.
    • Ви тільки увійшли у світ мореплавання і вам доведеться навчитися багато чому і відразу або страждати від наслідків.
  • Частина 4 із 5: Подорож на човні

  • 19993 12.jpg 1 Слідкуйте за переднім краєм фока і клівер. Якщо він почне наводитися, то у вас буде два варіанти: затягнути шкот, поки вітрило не перестане наводитися або відвернути від вітру (увалиться). Якщо парус наводиться, то це означає, що ви надто довго йдете за вітром з вашої налаштуванням вітрил. Якщо повільно увалитесь (від вітру), то вітрила перестануть наводитися.
  • 19993 13.jpg 2 Слідкуйте за індикатором вітру (лічильником). Якщо ви помітите його зміну, так, що вітер тепер більш позаду вас, ви будете даремно витрачати енергію. Відпустіть вітрила, поки вони не будуть перпендикулярно вітру. Ви будете постійно стежити за вітрилами, лічильником і вибором вітрил, бо вітер не буде дути в одному напрямку протягом довгого часу.
    • Коли вітер дме ззаду і збоку (чверть корми), то це називається «бакштаг» або «повний бейдервинд». Це найефективніша позиція, так як обидва повні вітрила вітром і штовхають судно в повну силу.
    • Коли вітер ззаду вас, ви біжите за вітром». Це не так ефективно, як дівчата, так як фок закриває клівер і не дає йому наповнитись вітром.
    • При русі по вітру, ви можете перетягнути клівер на інший борт, де він наповниться вітром. Це називається «постановкою вітрил метеликом», а вам буде потрібно тримати кермо міцніше, щоб підтримати цю конфігурацію. На деяких човнах є мартін-гик, який кріпиться до передньої частини щогли і до гитову клівера, що робить передній парус більш зручним в управлінні і підтримки повного вітру. Будьте уважні з перешкодами та іншими кораблями, так як обидва піднятих вітрила блокують значну частину вашого огляду.
    • БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ, коли судно йде, вітрила будуть значно осторонь, а так як вітер практично позаду вас, двк може змінити напрям зовсім несподівано (перекидання), проходячи з досить великою силою.
    • Якщо на верхній частині щогли судна встановлений індикатор вітру, НЕ направляйте ніс так, щоб індикатор вказував на фок. Якщо вийде так, то ви йдете з гиком на підвітряного стороні (йти під вітер) і перебуваєте під великою загрозою випадкового перекидання. Якщо це станеться, то двк може вдарити вас з достатньою силою для того, щоб вирубати і вибити з човна (за борт).
    • Хорошою практикою буде оснастка завал-талі (леєр від гіка до фальшборту або будь-який інший качки) для обмеження ходу гіка на випадок перекидання.
  • 19993 14.jpg 3 Повний бейндвинд. Трохи поверніть судно за вітром, щоб йти близько 60-75 градусів до вітру. Вам доведеться підібрати шкоты тугіше, щоб вітрила були ближче до леерам. Це називається повний бейндвинд. Вітрила будуть діяти як турбіна літака: вітер буде тягнути судно, замість того, щоб штовхати його.
  • 19993 15.jpg 4 Крутий бейдевінду. Продовжуйте повертати за вітром і натягувати шкоты, поки не зможете йти далі (клівер ніколи не повинен торкатися краспиц на щоглах). У ветренный день, ви пізнаєте всі веселощі з такою постановкою вітрил.
  • 19993 16.jpg 5 Ідіть з вітром за курсом. Ідіть за курсом, який як можна ближче до вітру, в крутий бейдевінду. На багатьох човнах це буде близько 45 градусів.
    • Зайшовши як можна далі з подібним галсом, поверніть судно через вітер (або змініть напрямок лавировкой), витягаючи шкот клівер з качки або витягаючи його з ворота, поки ніс судна повертає через вітер.
    • Фок і двк стануть поперек палуби. Фок самостійно встановиться на іншому борту, але вам доведеться швидко втягати шкот клівер в качку або воріт на іншому борту, повертаючи судно до тих пір, поки фок знову не заповниться.
    • Якщо ви зробіть це правильно, судно не надто знизить швидкість і ви підете з навітряної сторони в іншому напрямку. Якщо ви занадто повільно затягуєте шкот клівер і човен увалится, то не панікуйте. Судно трохи допомагає, поки воно не набере швидкість.
    • Іншим сценарієм буде провал швидкого повороту носа судна через вітер і воно зовсім зупиниться. Це називається «зависнути в ливентике», що бентежить, проте кожен моряк з цим стикався, а визнає чи не визнає — вже інша історія. Зависання в ливентике легко «лікується»: коли судно почне рух назад, ви знову знайдете управління.
    • Направте румпель в тому напрямку, в якому хочете піти і натягніть шкот клівера на вітер («задування вітрила»). Вітер проштовхне через ніс потік повітря. Як тільки завершіть галс, відпустіть шкот із ворота на навітряної сторони, переставте шкот на підвітряний бік і ви знову будете в дорозі.
    • Так як швидкість дуже легко втрачається при лавіровке, вам доведеться виконувати цей маневр настільки м'яко і швидко, наскільки можливо. Продовжуйте лавировку назад і вперед, поки не досягнете пункту призначення.
  • 19993 17.jpg 6 У вченні ставитеся до всього легше. Зрозумійте, що практикуватися краще в спокійні дні і так, для прикладу, вчіться рифить судно (робити вітрила менше). Вам знадобиться робити це, коли вітер буде занадто сильний і вас буде здувати.
    • Рифить потрібно завжди до того, як ви подумаєте про те, що потрібно рифить!
    • Також хорошою ідеєю буде практикуватися в даних процедурах і спокійний день. Знання того, як виправити судно — необхідний навик.
  • 19993 18.jpg 7 Дотримуйтеся обережності. Запам'ятайте, що ваш якір і його ланцюг/леєр («вал») важливі частини обладнання, що забезпечує безпеку і можуть бути використані, щоб зупинити мотання судна або навіть постановки його знову на воду, якщо сядете на мілину.
  • Частина 5 із 5: Зберігання вітрил

  • 19993 20.jpg 1 Зніміть і приберіть вітрила. Як тільки опинитеся в безпеці порту, приберіть вітрила, знявши натяг з усіх лееров, що підтримують парус. Коли вітрила не використовуються, їх варто зберігати в чистоті та індивідуальному мішку. Вам потрібно буде зробити це і з фоком, і з кливером. Приберіть всі вітрильні рейки з їх кишень. Як тільки складіть фок, помістіть його в чохол і прив'яжіть до гіку декількома вузлами. Не складайте вітрила одним і тим же способом, це викличе складки, які не розгладяться вітром. Вітрила слід зберігати сухими і відмитими від солі, так як на сирих вітрилах утворюється цвіль.[3]
  • 19993 21.jpg 2 Очистіть все, що може прийти в непридатність. Прив'яжіть леєри до качок. Обережно складіть вільні леєри і прив'яжіть, щоб вони не лежали на палубі під ногами. Відмийте палубу від солі, особливо якщо ваша палуба з тика. Сіль може залишити сліди на дереві.
  • Поради

    • Якщо станеться щось погане — занадто сильний вітер, людина за бортом і так далі — запам'ятайте, що ви можете зупинити хід судна, просто витягнувши всі три шкота з качок або воротов. Човен (в більшості випадків) зупиниться.
    • Переконайтеся в тому, що мотор на човні справний і ви знаєте, як його використовувати. Це життєво важливо, так як він може вивести вас з більшості проблем.
    • Спробуйте навчитися визначати напрям вітру з допомогою вух. Підставте вітру спину, потім повільно повертайте голову наліво і направо, поки не почуєте, як він «зрівняється» у вухах. Як тільки знайдете цю точку, ви будете знати напрямок вітру і, використовуючи цей метод, ви зможете краще розуміти вітер не дивлячись.
    • На більшості вітрил є індикатори вітру — шматочки кольорового матеріалу, що прикріплюється до передньої їх частини. Ваш парус правильно забраний, коли всі смужки майорять.
    • Обов'язково вивчіть течії у вашому регіоні, так як вони, в багатьох місцях, мають такий же ефект на рух, як і вітер.
    • Не можна нехтувати допомогою досвідченого моряка перед тим, як починати.
    • Придбайте книгу по мореплавству, в якій є більше інформації по механіці ходу саме вашого судна.
    • Вивчіть принаймні два вузли. Вузол-вісімка в'яжеться на кінцях лееров, щоб запобігти їх прохід через направляючі, коміри або шківи. «Король вузлів» використовується для зв'язування петлі навколо чогось з метою закріплення цього чогось. Як слід пов'язаний, він не зісковзне і легко розв'яжеться, навіть після великого навантаження.
    • Вивчіть все, що можна про обладнання, яке ви будете використовувати і навіть про те, до якої, можливо, ніколи і не притронетесь. Це дасть вам уявлення того, що відбувається на море.
    • Знайте, як читати хмари і погоду, яку вони можуть принести. Хороший сайт з цього питання: http://www.boatsafe.com/nauticalknowhow/weather1.htm
    • Якщо поруч з вами є яхт клуб, ви можете записатися волонтером в команду на регату. Ви вивчите за рік регати більше, ніж за роки самостійного ходіння під вітрилом.
    • Перший досвід в море повинен бути на маленькому озері або в спокійному затоці. Виберіть день з рівним світлом, легким бризом і гарною погодою.

    Попередження

    • Знайте, як використовувати радіостанцію. Сигнал SOS з морського судна. В екстреній ситуації, це, звичайно, найпростіший спосіб покликати на допомогу. Можна використовувати і мобільник, однак радіо буде здатне зв'язатися з прилеглими судами куди швидше, якщо вам знадобиться допомога або ви зможете її надати.
    • Опинитися за бортом — справа серйозна, особливо, якщо ви один. Холодна вода, течії та інші човни можуть вважатися серйозною небезпекою, а якщо вітрила підняті, то човен піде від вас швидше, ніж ви зможете очікувати. До того ж, багато судна настільки високо виступають над водою («надводний борт»), що складно залізти самому або втягнути людей на борт без сторонньої допомоги. У нічний час, завжди носите неоплачений ліхтарик і стробоскопное сигнальний пристрій, що допоможе розысково-рятувальній групі легше знайти вас у воді.
    • В плавання, сама ваше життя може залежати від автоматичного виконання завдань, коли вони тільки приходять у вашу голову. Якщо забаритеся, вичікуючи момент, коли потрібно щось зробити, все може ускладнитися, або ви запізнитеся. Дотримуйтесь інстинктам.
    • Запам'ятайте стару приказку «Краще бути на пристані, бажаючи бути на воді, ніж бути на воді і бажати бути на пристані». Не дайте ентузіазму взяти верх над здоровим глуздом в день, коли не варто виходити. Сила вітру на пристані може разюче відрізнятися від сили вітру на воді. Багато новачків (та й досвідчені моряки, з тієї ж причини), знаходять неприємності, виходячи на воду, коли вітер занадто сильний для безпечного плавання.
    • Настійно рекомендується принаймні знати номенклатуру судна і прочитати поглиблені матеріали, перш ніж займатися цим спортом в поодинці. Деяка з рекомендованої літератури: «Керівництво по мореплавству для цілковитих дебілів», «Мореплавство для чайників» і «Плавання в Аннаполіс» капітана Емі Барта.

    Що вам знадобиться

    • Рятувальний жилет необхідний на водному судні для всіх пасажирів. (Свисток, прикріплений до нього — відмінна ідея!). Ви завжди повинні носити його. Якщо з вами є діти, їм варто носити жилет навіть коли ви на пристані.
    • Кожне судно, незалежно від довжини, зобов'язаний мати на борту певну кількість рятувального обладнання. Починаючи з якоря з міцним тросом, фаєри та інше обладнання, яке може бути встановлено урядом. Ці правила створені для вашої безпеки і їм необхідно слідувати.


    Джерела і посилання

  • ^ http://www.discoversailing.com/resources-lts.asp?pg=Parts of the Boat
  • ^ http://www.discoverboating.com/resources/article.aspx?id=243
  • ^ http://www.northsails.com/SAILCARE/SailsCareTips/tabid/17705/language/en-US/Default.aspx


  • Додати коментар
    Ваше ім'я:  
    Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера

    2+2*2=?