Відповіді на всі випадки життя прямо на цьому сайті

Як поставити п'єсу

Кроки

Частина 1 з 2: Планування постановки

  • Produce a Play Step 1.jpg 1 Знайдіть сценарій. Ви продюсер - перша людина, необхідний для створення спектаклю. Перш ніж почати роботу над постановкою ви (або/і ваші співробітники) мають вирішити: «Що ставити?» Можливо, ви зупините свій вибір на театральної класики. Приміром, «Матінка Кураж та її діти» Б. Брехта або «Пігмаліон» Б. Шоу - це одні з тих знаменитих класичних п'єс, які ще багато десятиліть після свого дебюту збирають повні зали глядачів і не втрачають своєї популярності. Однак ви можете зважитися на постановку абсолютно нової п'єси. В такому випадку, необхідно написати сценарій або ж знайти талановитого сценариста. Якісні роботи дуже часто можна знайти в театральних коледжах, інститутах, а також через видавничі будинки або скориставшись послугами театрального агента.
    • Майте на увазі, що сценарій театральної постановки є інтелектуальною власністю і часто вимагає ліцензійних відрахувань за його використання. Переконайтеся, що драматург, який написав сценарій, обізнаний про те, що його робота стане надбанням громадськості і не пред'явить претензій за порушення його прав інтелектуальної власності. У подібних випадках краще за все юридично оформлений контракт.
  • Produce a Play Step 2.jpg 2 Знайдіть режисера. Режисер або ж «бос» бере на себе всі обов'язки, пов'язані з підбором акторів, репетиціями, вирішенням усіх естетичних питань. Від роботи і прийнятих рішень режисера постановки залежить її майбутнє, або вона принесе славу і визнання своїм творцям, або ж буде ніким не визнаним другосортним дією, яка не мала нічого спільного з мистецтвом. За пошук режисера відповідає продюсер. Це може бути перевірений професійний партнер або ж абсолютно новий, але перспективний чоловік. Майте на увазі, що режисер може в будь-який час відмовитися від роботи або спробувати виторгувати собі більш високу зарплату. В такому випадку ваша задача як продюсера, знайти заміну директору, режисера або актора. До того ж, продюсер проводить кастинги, де шукає тих людей, які, на його думку, найбільш підходять для тієї чи іншої ролі в його постановці.
    • Деякі продюсери беруть на себе роль режисера. Це накладає на людину колосальну подвійну відповідальність, тому будьте дуже обережні, приймаючи подібне рішення, особливо, якщо у вас недостатньо досвіду.
  • Produce a Play Step 3.jpg 3 Забезпечення фінансування. Однією з найважливіших функцій продюсера є фінансування проекту. Якщо ви досить багаті, ви можете оплатити всі витрати самостійно, ставши єдиним фінансовим поручителем вистави. Однак, найчастіше продюсери залучають інвесторів з боку. Це можуть бути люди, які не мають ніякого відношення до театру, але хочуть отримати свою частину прибутку від постановки. В даному випадку ваша задача як продюсера зуміти залучити якомога більше інвесторів, готових вкласти свої гроші у вашу постановку. Інвесторами можуть бути ваші друзі або ж люди з бізнес-кола, яких ви зумієте зацікавити своєю п'єсою.
    • Також у ваші обов'язки як продюсера входить тримати всіх інвесторів в курсі того, як просувається підготовка до прем'єри п'єси, повідомляти їх про всіх серйозних виробничих зміни, прогнозах і т. д.
  • Produce a Play Step 4.jpg 4 Знайдіть місце. Театральна постановка вимагає певного простору для репетицій і виконання акторами поставлених перед ними завдань. Ваша ж завдання як продюсера знайти і забезпечити таке місце. Місце проведення п'єси має повністю відповідати всім технічним вимогам виробництва (розмір, декорації, освітлення, звукові системи та ін), а також бути достатньо великим, щоб відповідати вашої абстрактної аудиторії. Є й інші аспекти, які ви, можливо, захочете розглянути:
    • Вартість використання цього майданчика - на різних майданчиках будуть різні правила експлуатації, продажу квитків і т. д.
    • Забезпечує майданчик місця для роботи технічного персоналу і акторів (гримерки, квиткові каси, монтажні та ін).
    • Має майданчик страховий поліс.
    • Естетичні та акустичні характеристики майданчика.
    • Історія місця, вибраного вами для проведення прем'єри.
  • Produce a Play Step 5.jpg 5 Розклад прослуховувань. Кожна п'єса потребує ролях - навіть шоу одного актора. Якщо у вас є зв'язки в театральному світі, ви можете зв'язатися зі знайомими акторами (агентами акторів) і запропонувати їм зіграти ту чи іншу роль у вашій постановці. Якщо ж ні - ви можете влаштувати прослуховування або кастинг. Переконайтеся, що розклад прослуховувань розміщено на рекламних щитах, інтернет-сайти, ЗМІ, а потенційних учасники добре обізнані про місце, дату та час проведення прослуховування.
    • Зосередьте свої зусилля на тих місцях, де зосереджена велика кількість професійних або початківців акторів (театральні школи, студії, художні колективи, талант-агентства і т. д.).
  • Produce a Play Step 6.jpg 6 Забезпечення транспортної підтримки. Актори не єдині люди, задіяні в постановці. Працівники сцени, світлотехніки, звукорежисери, костюмери, гримери і ще дуже багато людей, які забезпечують успішність і комфортабельність робочого процесу. Як продюсер ви повинні спостерігати за процедурою набору співробітників, хоча абсолютно не обов'язково брати в ньому участь, зазвичай, ці обов'язки делегуються менеджеру з персоналу.
    • Майте на увазі, що деякі майданчики надають власний фронт персоналу, в такому випадку ви повинні переконатися, що колектив повністю укомплектований і все на своїх місцях або ж, добрати відсутніх працівників.
  • Produce a Play Step 7.jpg 7 Акторський склад. Як правило, останнє слово на кастингу залишається за режисером, так як саме йому працювати з актором від початку репетицій і до самої прем'єри постановки. Однак, в залежності від ваших відносин з режисером, ви також можете брати участь і впливати на результати кастингу, особливо, якщо раніше вам вже доводилося займатися творчою стороною постановочного процесу.
  • Частина 2 з 2: Проведення вистави

  • Produce a Play Step 8.jpg 1 Складіть графік репетицій. Театральна постановка вимагає ретельної підготовки та ефективних репетицій, які необхідні перед виступом для живої аудиторії. Порадьтеся з режисером на питання, як створити досить строгий, але раціональний графік репетицій. З часом їх інтенсивність можна підвищувати. Створюючи графік, враховуйте всі події, які можуть вплинути на художній процес (місце, дата, час і т. д.). Деякі фахівці - театрали радять на кожну сторінку сценарію виділяти приблизно 1 годину репетиційного часу. [1]
    • Переконайтеся, що ви маєте резервним часом, який знадобиться для технічної репетиції. Також ви повинні внести в графік особливу рядок - генеральну репетицію. Технічні репетиції дають можливість акторам, режисерові і технічного персоналу відпрацювати всі нюанси, пов'язані з технічною стороною процесу - освітлення, звукові ефекти, костюми, декорації, спецефекти та ін. Генеральна репетиція - це практично прем'єра без глядачів. На генеральній репетиції актори отримують останні напутні слова та настанови режисера. Наприклад, якщо з якоїсь причини актор забув слова, або вступив не вчасно, він повинен продовжувати грати і зробити все для того, щоб глядач не помітив імпровізації.
  • Produce a Play Step 9.jpg 2 Забезпечте страховку відповідальності. Деякі театральні майданчики практикують страхування своїх вистав, інші - ні. У разі, якщо актор або глядач отримали травму під час п'єси, страховка повинна покрити всі витрати, захищаючи вас від необхідності платити з власної кишені. Таким чином, страхування відповідальності - це оптимальний варіант для багатьох виробництв, а особливо тих, де яких задіяні акробатичні трюки, піротехніка і т. д.
  • Produce a Play Step 10.jpg 3 Організуйте створення або придбання костюмів, декорацій та необхідного реквізиту. Ви можете зробити все необхідне самостійно, але це вимагає багато часу і спеціальних навичок. Будівництво особливо складних конструкцій і декорацій слід почати ще до початку репетицій. Як продюсер ви повинні забезпечити наявність всіх матеріальних і людських, необхідних для втілення ідеї постановки (техніка, автомобілі, конструктори та ін).
    • Якщо ви обмежені в засобах, ви можете скористатися вже старим матеріалом і не починати все з нуля. Так, наприклад, в якості вінтажних костюмів можна використовувати одяг з «бабусиної скрині». Також ви можете звернутися до волонтерам або громадським організаціям за допомогу в спорудженні ваших декорацій. Таким чином, театр може стати чудовим місцем для веселого і корисного проведення часу, єднання з мистецтвом.
  • Produce a Play Step 11.jpg 4 Створіть графік виконання робіт. Як правило, театральна постановка не ставитися всього 1 раз. На майданчиках великих театрів одну постановку можуть грати кілька днів в тиждень протягом декількох місяців. Навіть невеликі театральні трупи часто мають програму, що складається з кількох спектаклів. Як продюсер ви повинні скласти розклад вистав, враховуючи зайнятість акторів, вихідні або святкові дні, ціни на квитки, сезон і відвідуваність і т. д.
    • Постарайтеся, щоб ваше шоу тривало якомога довше. Якщо ви впевнені, що зможете подати велику кількість квитків і, відповідно, отримати більше прибутку, ви завжди можете додати ще одну або кілька виступів.
  • Produce a Play Step 12.jpg 5 Прорекламируйте свій спектакль. є невід'ємною частиною режисерського завдання і, мабуть, найбільш важливим чинником у визначенні того, збереться повний зал на вашому виступі. Використовуйте всі можливі методи (у рамках бюджету), щоб повідомити громадськості про майбутню прем'єру. Наприклад, ви можете придбати рекламний час на радіо і телебаченні, орендувати рекламний щит, або поширювати рекламні буклети і програмки в місцях великого скупчення народу. В залежності від бажаних масштабів рекламної кампанії, необхідна на неї сума може варіюватися від досить незначної до величезною.
    • Не всі рекламні ідеї вимагають вкладення грошей. Якщо вам вдасться своєю постановкою привернути увагу преси або місцевого телеканалу, ви отримаєте безкоштовну рекламу. Крім того, інтернет пропонує безліч варіантів реклами, які не потребують жодних витрат: соціальні мережі, розсилка по e-mail і т. д.
  • Produce a Play Step 13.jpg 6 Курируйте постановку на протязі всього часу. Ваші продюсерські обов'язки не закінчуються після прем'єри вистави. Хоча великих змін вже і не станеться, тим не менш, ви все ще залишаєтеся тією людиною, яка відповідає практично за кожен аспект постановки. Будьте готові вирішувати проблеми по мірі їх виникнення. Можливо, буде потрібно організувати ремонт зламався реквізиту, винести зміни в графік репетицій, відкоригувати розклад постановок і т. д. Рішення всіх цих робочих моментів забезпечить вам гладкий художній процес, тому не варто розслаблятися після прем'єри і приймати пасивну позицію.
    • Як говорилося раніше, вам доведеться залучати інвесторів, які у разі успіху п'єси, швидше за все, захочуть продовжити з вами співпрацю. Можливо, вам знадобиться подавати їм фінансовий звіт про те, куди витрачаються вкладені ними кошти.
  • Produce a Play Step 14.jpg 7 Заохочуйте своїх інвесторів співробітників. Якщо п'єса стала популярною і принесла хороший дохід, деякий відсоток від нього ви повинні будете повернути інвесторам. Дуже часто свою частку від продажу квитків вимагає і майданчик, на якій ви виступаєте. До того ж, переконайтеся, що ваші актори і весь персонал повною мірою отримують те, що їм належить.
  • Попередження

    • У ваших акторів або у знімальної групи можуть виникнути проблеми під час підготовки п'єси. Якщо не все виходить так, як би вам того хотілося, - майте терпіння, поясніть, що саме потрібно виправити. Будьте досить суворі, але справедливі. Нікому не сподобається продюсер, який постійно прискіпується і постійно всім незадоволена.

    Джерела і посилання

  • ^ http://www.artsalive.ca/en/thf/faire/creation.html


  • Додати коментар
    Ваше ім'я:  
    Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера

    2+2*2=?