Відповіді на всі випадки життя прямо на цьому сайті

Як полагодити велосипедні гальма

Рекламний блок

Кроки

Метод 1 з 6: Перевірка гальмівних механізмів

  • Fix Brakes on a Bike Step 1 Version 2.jpg 1 Перевірте гальмівні колодки. Перше, що ви повинні переконатися, — не зносилися колодки до такої міри, що ефективність гальмування зменшилася. В затиснутому стані товщина накладок (між підкладкою колодки і ободом колеса) повинна складати не менш 6 мм, інакше колодки зносилися і потребують заміни.
  • Fix Brakes on a Bike Step 2 Version 2.jpg 2 Перевірте троси. Понатискайте гальмівні важелі і переконайтеся, що троси передають зусилля на обідні механізми (машинки). Якщо цього не відбувається, то серцевина троса, можливо, залипла всередині сорочки, порушилося її кріплення до гальмівного важеля.
  • Fix Brakes on a Bike Step 3 Version 2.jpg 3 Переконайтеся, що управляє рух троса приводить машинку в дію. Попрацюйте гальмівним важелем і одночасно постежите за тим, чи відбувається стискання/розтискання ободного механізму (або просто поспостерігайте, поки асистент працює важелем). Якщо важіль і прикріплений до нього кінець троса рухаються, а лапки машинки — ні, то, можливо, стався обрив внутрішньої частини троса десь всередині сорочки; в такому разі потрібна заміна всього троса цілком.
  • Fix Brakes on a Bike Step 4 Version 2.jpg 4 Спостерігайте за роботою машинки і переконайтеся, що колодки притискаються до колеса з обох сторін. Якщо одна з лапок застрягла, то ви виявите, що до обода притискається єдина колодка, — це не забезпечить по-справжньому ефективне гальмування. Можливо, вам доведеться відкрутити болти кріплення ободного механізму і розробити його, щоб усунути заїдання. Для більшої надійності можна змастити рухливі зчленування невеликою кількістю легкого машинного масла.
  • Метод 2 з 6: Заміна гальмівних колодок

  • Fix Brakes on a Bike Step 5 Version 2.jpg 1 Купіть нові гальмівні колодки. Якщо ви знаєте виробника і модель свого велосипеда, то відповідні колодки, швидше за все, вам підберуть в будь-якому серйозному веломагазині. Крім того, на розвалах зустрічаються так звані «універсальні» колодки, але вони, як правило, підходять тільки для самих дешевих велосипедів.
  • Fix Brakes on a Bike Step 6 Version 2.jpg 2 Відкрутіть кріпильну гайку і зніміть шайби, після чого відключіть стару колодку від лапки гальмівного механізму. Більшість конструкцій сучасних велосипедів дозволяє провести цю операцію без зняття гальмівного механізму з вилки. Але якщо ви зіткнулися з випадком, коли вільного простору для подальших робіт так мало, що машинку все-таки доведеться зняти, то дійте наступним чином. Відкрутіть верхню центральну гайку, утримує на місці весь гальмівний механізм, зніміть його з шпильки цілком і, не роз'єднуючи збірку, відразу ж вставити у вільний отвір відповідний за розміром болт. Таким чином ви доб'єтеся того, що в процесі подальшої роботи всі шайби, прокладки і лапки залишаться на своїх місцях.
  • Fix Brakes on a Bike Step 7 Version 2.jpg 3 Встановіть нові колодки; при цьому не забувайте, що вони повинні «дивитися» на обід. Для виключення скрипу злегка зведіть колодки і простежте, щоб їх робочі поверхні притискалися до обода повністю, без перекосів. Переконайтеся, що колодки встановлені строго по центру металевого обода колеса. Занадто низько встановлені колодки під час гальмування можуть раптово зіскочити з обода, що призведе до аварійної ситуації. Якщо ж колодки встановлені занадто високо, то під час гальмування вони можуть чіпляти боковину шини, що також небажано.
  • Метод 3 з 6: Обслуговування тросів

  • Fix Brakes on a Bike Step 8 Version 2.jpg 1 Змастіть вісь гальмівного механізму.
  • Fix Brakes on a Bike Step 9 Version 2.jpg 2 Перевірте налаштування гальмівних тросів. В незадіяному стані колодки повинні відстояти від обода приблизно на 6 мм; при натисканні на гальма колодки повинні повністю притиснутися до обода приблизно на половині ходу важеля.
  • Fix Brakes on a Bike Step 10 Version 2.jpg 3 Змастіть троси. Можна скористатися аерозольній мастилом. Такі балончики, як правило, забезпечені трубочками-розпилювачами, які легко поміщаються в простір між рухомої металевої частини троса і кінцем сорочки під гальмівним важелем. Також рекомендується використовувати легке машинне масло в баночці з вузьким носиком (наприклад, продукцію фірми «3-in-1») або спеціальну змазку для тросів, доступну в будь-якому веломагазині. WD-40 і її аналоги не є мастилами і тому абсолютно не підходять. Справа в тому, що вэдэшка відразу ж вимиває з сорочки всю заводську мастило; відповідно, після її випаровування мастила всередині троса залишається дуже мало або не залишається взагалі.
  • Fix Brakes on a Bike Step 11 Version 2.jpg 4 Якщо трос став тугий і працює з дуже великим зусиллям, то вийміть з сорочки його серцевину. Спочатку потрібно від'єднати будь з кінців металевого троса від затискача (або з боку важеля, або з боку машинки), а потім витягнути тросик із сорочки з протилежного боку. Одночасно можна вимити сорочки накопичилася бруд і залишки мастила за допомогою якраз WD-40 або її аналога. Якщо металевий трос не пошкоджений, то нанесіть на нього тонкий шар літієвої мастила або машинного масла і встановіть його назад в сорочку.
  • Fix Brakes on a Bike Step 12 Version 2.jpg 5 Всуньте вільний кінець троса назад в затиск, з якого він був витягнутий і перевірити вільний хід (відстань, на яку необхідно пересунути гальмівний важіль до того моменту, коли колодки притиснуться до обода колеса). Затягніть затиск, коли при повністю відпущеному гальмівному важелі колодки опиняться на відстані близько 6 мм від обода колеса.
  • Fix Brakes on a Bike Step 13 Version 2.jpg 6 Якщо після всіх перерахованих вище дій натискання на гальмівний важіль все одно не призводить в рух серцевину троса, то замініть металевий трос або навіть весь трос в зборі. Купіть готовий заводський трос такого ж діаметру і довжини, як і старий. Справа в тому, що запресовування зрізів сорочки, обрізка металевого троса до потрібної довжини і протягування плоскогубцями растрепавшихся решт крізь затискачі — занадто малоприємні заняття, а економія тут невелика або відсутня зовсім.
  • Метод 4 з 6: Обслуговування гальмівних важелів

  • Fix Brakes on a Bike Step 14 Version 2.jpg 1 Перевірте затискачі троса із зворотного боку гальмівного важеля і переконайтеся, що вони надійно затягнуті.
  • Fix Brakes on a Bike Step 15 Version 2.jpg 2 Змастіть вісь гальмівного важеля.
  • Метод 5 з 6: Обслуговування ободних гальмівних механізмів

  • Fix Brakes on a Bike Step 16 Version 2.jpg 1 Переконайтеся, що гальмівні машинки відцентровані щодо колеса.
  • Fix Brakes on a Bike Step 17 Version 2.jpg 2 Переконайтеся в тому, що пружини обох лапок гальмівний машинки забезпечують однакове зусилля. Коли ви натискаєте на гальмівний важіль, обидві лапки повинні присунутися до обода на однакову відстань. Якщо ж одна з лапок долає більшу відстань, ніж інша, то слід переконатися, чи вільно рухаються лапки в зчленуваннях і добре вони змащені. Затисніть пружину з того боку, де лапка рухається далі; для цього стисніть її плоскогубцями. Постарайтеся не перетягнути пружину і не зламати її.
  • Метод 6 з 6: Ножний (барабанний) гальма

  • Fix Brakes on a Bike Step 18 Version 2.jpg 1 Якщо ваш велосипед обладнаний ножним гальмом, то прокрутіть педалі в зворотному напрямку. Зворотний хід педалей повинен скласти не більше ? обороту, після чого повинен включитися гальма. Весь його механізм знаходиться всередині задньої втулки, та його обслуговування рекомендується проводити тільки фахівцям.
  • Fix Brakes on a Bike Step 19 Version 2.jpg 2 Перевірте гальмівний керуючий важіль. На барабанних гальмах марки Bendix керуючий важіль являє собою плоску сталеву рукоять, з'єднану з задньою віссю з протилежного від ланцюга боку і закрепляющуюся на пере рами. Перевірте, чи не расфиксировалось чи кріплення, адже внаслідок цього керуючий важіль може почати обертатися разом з віссю. Якщо важіль дійсно від'єднався, то знову зафіксуйте його в напрямку носа велосипеда.
  • Поради

    • Мимовільне тертя гальма найчастіше викликається неправильною установкою колеса. Можливо, ваша проблема взагалі не пов'язана з несправністю гальм!
    • Не купуйте гальмівні колодки меншого розміру.
    • Якщо у вас нічого не виходить або ви взагалі не розумієте своїх дій, — зверніться до кваліфікованого веломеханику.
    • Не нехтуйте читанням інструкції з експлуатації.
    • Якщо ви не розібралися в тому, як знімаються/встановлюються гальмівні колодки, то навіть не приступайте до роботи. Попросіть допомогти того, хто розуміє, що до чого.

    Попередження

    • Під час тестової поїздки для перевірки гальм спочатку рухайтеся повільно!
    • Для більш ефективної роботи свіжих колодок закріплюйте їх досить щільно.

    вам знадобиться

    • Нові гальмівні колодки
    • Необхідні запчастини, які підходять для моделі вашого велосипеда
    • Базовий набір інструментів
    • Аерозольне мастило
    • WD-40 (при необхідності)
    Рекламний блок


    Додати коментар
    Ваше ім'я:  
    Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера

    2+2*2=?